Nuärjagmormor

Alla inlägg under januari 2012

Av Inger - 26 januari 2012 03:00


för fyra år sedan ...

väntade och väntade vi ...

på att bli ...

mormor och morfar ...

och så kom han då ...

vår lilla Oscar ...

som gett oss så mycket glädje ...

och som vi älskar ...

så mycket ...

 


Grattis på din stora dag ...


 


kram

mormor och morfar ...


  

Av Inger - 25 januari 2012 20:24


ååååh ...

nu är hostan här ...

jag som varit arg på mannen ...

när han knackat ...

så irriterande ...


till det glada ...

en skidmedalj till Dala-Floda ...

Jens Eriksson ...

trea i SM ...

stort grattis ...



Av Inger - 25 januari 2012 15:19


 


kylan håller i sig ...

- 10 grader ...

hela tiden ...

och snuvan ...

håller också i sig ...

stannar hemma ...

veckan ut ...

fick lov att ta en liten promenad ...

trots snuva och kyla ...

kroppen ...

blir trött ...

av att vara så stilla ...

och så blir det ...

långsamt ...

men i morgon ...

får nog Oscar besök ...

på fm ...

Alice är snorig som jag ...

så smittan är redan där ...

Oscar fyller ju 4 år ...

stora grabben ...


ha en bra kväll ...


Av Inger - 24 januari 2012 19:53


ikväll ...

hade jag gärna ...

varit gäst i ...

halvåtta hos mig ...

 enkel ...

lättlagad ...

mat ...

det krångligaste var ...

att man behövde en abu-rök ...

men så god fisk det blir ...

i en sån ...


snuvan är på återgång ...

känns det som ...

skönt ...



Av Inger - 24 januari 2012 11:06


härligt solsken ute ...

men jag får hålla mig inne ...

snuvan sitter i ...

men jag känner mig liiiiite bättre ...

en rulle hushållspapper ...

har gått åt ...

och det är fortfarande ...

bäst ...

att ligga och läsa ...

en bok ...

eller drömma sig bort ...

i en inredningstidning ...


önskar er ...

en bra dag ...

   

Av Inger - 23 januari 2012 19:24


atjoo ...

vilken snuva ...

den här var inte att leka med ...

ont i huvudet ...

täppt i näsan ...

fryser ...

trots filt och fleecetröja ...

här läst färdigt ...

några pocketböcker ...

det enda jag orkar ta mig för ...


hoppas ni klarar er ...

från den här förkylningen ...

ha en bra tisdag ...


Av Inger - 22 januari 2012 20:04


ryggläge i soffan ...

TV:n har visat skidåkning ...

på längden, bredden och höjden ...

läst ikapp ...

i mina inredningstidningar ...

medan ...

mannen, sonen och dottern ...

besökte Björbo Revyn ...

kändes skönt att jag slapp ...

ta ett par aspirin ...

och följa med ...


om morgondagen ...

vet jag inget ...

känns kroppen lika ...

när jag vaknar ...

så blir det en sjukdag ...


ha en bra vecka ... 

Av Inger - 22 januari 2012 11:17


jag hoppar revyn ...

Emma tar min biljett istället ...

huvudet känns som om ...

det är fullt av bomull ...

trycker i kinderna ...

jag är med andra ord ...

rejält snuvig ...

svårt att undvika ...

när mannen i huset ...

hostat och nyst ...

konstant sen i onsdags ...


ha en bra söndag ...

kylan har i allafall släppt ...

underbart ...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards