Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 16 september 2011

McDonalds ...

Av Inger - 16 september 2011 22:23


börjar bli en vana ...

kvällsmat i Mora ...

för andra fredagen ...

på raken ...

besökt våra föräldrar ...

nu ikväll ...

de var båda vi gott mod ...

hann med ett besök ...

i Noretrondellen ...

lite kläder ...

och en julklapp ...


en fin dag ...

med lövräfsning ...

eller sopning ...

rättare sagt ...

lasta på löv ...

gå och tömma kärran ...

och få åka tillbaka ...

det är kul ...

även för dagens barn ...

på dagisgården ...

finns inte en enda björk ...

men gården ...

är full av björklöv ...

mysko va ...

eller är det grannens ...


ser ut att bli en fin helg ...

så i morgon ...

får det bli lite utefix ...

efter Bäckaskogsbesök ...

suck ...

livet består av ...

jobb och sjukbesök ...

känns det som ...


ha en bra helg ...




 
 
Ingen bild

Love

17 september 2011 13:00

Hej Inger!
Inte helt fel med Mc Donalds jag tar nog min på tisdag då det blir stadsbesök.
Mannen klipper gräs i dag här har det inte fallit så mycket löv ännu.
Har just betalt våra räkningar och det räckte denna månad också mer begär men inte.
Jobbar du heltid? Viist kan jag längta tillbaka till det livet på dagis som jag trivdes med men var sak har sin tid och nu får man vara en glad pensionär (för det mesta).
Fattar bara inte hur man hann med allt då nu är det snigelfart tycker jag. Vet du om det finns piggelinpiller så det blir lite fart i tanten.
Äter gör vi varje dag o nu gapar kylen tom så det blir till att dra iväg till affären 1 mil bort.
Ha en skön o bra helg
Kram
Love.

Inger

17 september 2011 22:04

Ja jag jobbar heltid, har gjort det de senaste 20 åren. Så dagarna är fullbokade vill jag mena. Har du också jobbat på dagis, ja då vet du ju vad det handlar om ...

Jag frågade en tant för ett tag sen vad hon gjorde på dagarna, om det inte var långtråkigt ... men jag fick till svar: - allt tar så lång tid när man blir äldre ... själv skulle jag lätt kunna fylla ut dagarna från morgon till kväll om jag vore ledig, många projekt ligger och väntar på mig och jag skulle kunna hitta på nya oupptäckta också.

kram på dig/Inger

 
katsura

katsura

17 september 2011 18:02

Har du redan börjat tänka på julklappar?!? jag brukar ha framförhållning, men där slår du mig med hästlängder :)
Trevlig helg!

http://katsura.bloggplatsen.se

Inger

17 september 2011 21:59

Brukar aldrig hitta nåt i god tid, och hittar jag nåt så har glömt bort det när julen närmar sig. Förra julen frågade en av döttrarna om jag inte hade köpt pyjamas till grabbarna, jo då kom jag på att det hade jag men jag hade lagt dem på ett "bra" ställe. Men det är skönt att hitta lite saker då och då, för att slippa stressen dagarna före jul.

kram inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards