Nuärjagmormor

Alla inlägg under januari 2011

Av Inger - 17 januari 2011 20:49



att ha fått in ...

en diskmaskin i huset ...

efter alla år av diskande ...  

efter fem personer ...

nu när vi snart är två ...

då skaffar vi en ...

bättre sent ...

än aldrig ...


Av Inger - 17 januari 2011 20:18


  

+ 4 i morse ...

men "svinhalt" ...

så jag rustade mig med ...

gåstavarna ...

för att inte trilla i vattnet ...

Oscar ...

vurpade direkt han gick ut i morse ...

så mamma och han ...

hade bara att gå in och byta kläder ...


en lugn dag på jobbet ...

skrev månadsbrev ...

lite

verksamhetsplanering ...

"närgörvivad" ...

beställt från bibblan ...

förberedelser för doktorlek ...

lite utlek ...

men skorna ...

blev blöta ...

nästan innan vi hann ut ...

det hade varit bra ...

med allväderstövlar idag ...


halt ute ...

kvällspromenaden ...

hoppade jag över i kväll ...

tittar på handboll ...

istället ...


ha en bra kväll ...





Av Inger - 16 januari 2011 19:55



- morfar, vad gör du ?

Behöver du skruvmejseln?

 

Ludvig har koll på ...

att morfar gör det han ska ...

alltså ...

skruvar in diskmaskinen riktigt ...

i morgon ...

ska vi få den installerad ...

jippi!!!

få se vad vi tycker om det ...

att slippa diska ...


blev som jag trodde ...

en lugn dag ...

förutom att sonen ...

ringde från huset ...

och tappat en betsburk ...

det hade stänkt överallt ...

men det gick bra ...

vi kunde torka bort allt ...

och kläderna blev rena ...

eftersom vi hann ...

att lägga dem i blöt ...

himla tur ...

att det sonen själv ...

som gjorde det ...

annars hade vi legat illa till ...


besök av grabbarna ...

på em ...

fika ...

lek ...

skidåkningstittande ...

heja Ferry ...


tog en powerwalk ...

nu ikväll ...

kände stort behov ...

av att röra på mig ...

och att tanka frisk, ljum luft ...

+ 4 grader ...

hela dagen ...

lite duggregn ...

takdropp ...

och slask ...

men jag njuter ...

gillar töväder ...

visserligen ...

blir det halt och blött ...

men det står jag ut med ...

och vi behöver ...

få vila oss ...

ifrån denna hemska kyla ...

vi haft i december ...


nu tittar jag på ...

Solsidan ...

är jag en av de få ...

som missat förra säsongen ...


ha en bra måndag ...

  

Av Inger - 16 januari 2011 10:33


är det idag ...

tung, tung snö ...

som kommit i natt ...

ca 5 cm ...

blötsnölager ...

på allt ...


idag ...

måste det bli utevistelse ...

när man slipper frysa ...

känns som om ...

det är läge för en slödag ...


ha en bra söndag ...

   

Av Inger - 15 januari 2011 23:10


efter ett besök ...

hos Erikshjälpen ...

Oscars mamma ...

ville kolla efter ett skåp ...

men vi hittade bara lite garn ...


mannen och jag ...

bilade till Malung ...

hälsade på mannens syster ...

när vi skulle åka hem ...

varnade hon :

- akta er för älgarna vi Almasjön ...

efter fem minuter ...

blev det att bromsa ...

för en älgkalv ...

mitt på vägen ...

och då kan man ju tro ...

att älgkon ...

fanns någonstans i närheten ...

har väl varit ...

oroligt i skogen idag ...

av vargjägare ...


nu gick det bra ...

vi hann stanna ...

men nära var vi ...

att knäppa en älg ...

huvaligen ...


godnatt ...


Av Inger - 15 januari 2011 10:45


  

idag ...

handlar det om ...

vargjakt ...

för många ...

men inte för mig ...

som tur är ...


har fått ett energiryck ...

och ställt ut ...

frysskåpskorgarna ...

utanför garagedörren ...

det är nästan ...

frysboxkyla ute ...

nu är det -15 ...

men ska snöa ...

så lite varmare borde det bli ...


får bli lite innefix på fm ...

  

ringa Luddis ...

för att höra hur det är med armen ...

Lillgubben ...

  

Av Inger - 14 januari 2011 20:04


  

planerat ...

vårterminen ...

nya roliga idéer ...

har vi kommit fram till ...

känns oerhört ...

spännande ...

inför den nya terminen ...

hoppas vi får ihop det ...

som vi tänkt ...


en promenad på em ...

för att kolla sonens hus ...

och en titt in på ...

Precent ...

för att njuta av ...

lite vackra prylar ...

inhandlade ...

3 kvistar ranunkel ...


kylan ...

har kommit tillbaka i kväll ...

-17 grader ...

brrr ...

Oscar har hälsat på ...

efter Borlängeresan ...

med mamma ...

det obligatoriska badet ...

har vi klarat av ...

han hade träffat Ludvig ...

i stan ...

sen fick L göra ...

en akutresa till Falun ...

för att rätta till armbågen ...

ja, det är otroligt ...

alltid händer det nåt ...

men det är huvudsaken ...

att det finns botemedel ...

  

På spåret ...

rullar på vår TV ...

och en ostkrokspåse ...

ska det prasslas med ...


ha en bra kväll ...

tänk nu är fredagen här igen ...



Av Inger - 13 januari 2011 15:44



är det tydligen ...

på lördag ...

inhandlade en bukett idag ...

skickar en tulpan ...

till alla mina kompisar ...

i bloggvärlden ...

önskar er alla en bra fortsättning ...

på 2011 ...

och hoppas på fortsatt rolig läsning ...

hos er ...

och kommentarer hos mig ...


en extra tulpan ...

till Yvonne ...  

"jag saknar dig och din blogg"

  

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards