Nuärjagmormor

Alla inlägg den 27 december 2010

Av Inger - 27 december 2010 20:25


    

  

hos Oscar ...

och för att titta på julklapparna ...

ishockeyhjälm ...

måste man ha ...

och gallret är viktigt ...

ett dragspel ...

hade Oscar önskat sig ...

för fasters kille ...

spelar     

ett spel ...

som vi provspelade ...

 -ungarna ...

passar en treårig kille ...

som Oscar ...

lagomt svårt ...

och så lär man sig färgerna ...


nu är vi hemma ...

och tittar på Tina ...

vad gott allt ser ut ...

som hon lagar till ...

  

ha en bra kväll ...

Av Inger - 27 december 2010 15:23


är det verkligen idag ...

en gråmulen ...

flingor i luften ...

-7 grader ...

vanlig dag ...

skottat lite snö ...

här hos oss ...

och hos sonen ...

han har röntgats idag ...

ska fixas med infektionen ...

men det ser ut ...

att gå åt rätt håll ...

skönt att han får vara kvar ...

när vi har så långt att åka ...


blir så ledsen, dyster ...

ja vilka ord ...

ska jag använda ...

när jag besöker mamma ...

hon tacklar av ...

blir kroppsligt så dålig ...

tårarna kommer ...

varje gång jag sätter mig i bilen ...

och åker därifrån ...

det är dessutom ...

alldeles för jobbigt åt pappa ...

det är jag också ...

så ledsen för ...

det är inte direkt ...

uppiggande att hälsa på ...


fixat lite smågrejer idag ...

plockat med papper ...

lagat lite saker ...

på symaskinen ...

och så har jag tagit ...

en lång promenad ...

det var i allafall skönt ...

för kropp och själ ...

här har vi varit förskonade ...

från snömassorna ...

vi har nog minst snödjup i Sverige ...

just nu ...

men denna kyla vi haft ...

tär på krafterna ...

och humöret ...

så därför är det njutbart idag ..


  


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards