Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Besök i trollskogen ...

Av Inger - 31 augusti 2010 21:01



vi var rustade till tänderna ...

när vi gick på utedag ...

mycket kläder ...

men efter en stund ...

fick vi plocka av oss lite ...

vi plockade kottar, stenar och pinnar ...

räknade och lekte ...

med andra ord ...

vi tränade på en del saker ...

en liten macka ...

och mjölk ...

passade bra ...

innan vi knallade vidare ...

motTrollskogen ...

barnen hoppades att ...

Mulle ...

skulle visa sig ...

efter att vi ropat Kollikok ...

men han var nog i en annan skog ...

vi har gått på björnjakt ...

med pinnar som gevär   

väldigt aktuellt ...

eftersom en del pappor ...

varit på björnjakt ...

vi hittade spännande hål ...

i både träd och stenar ...

väldigt kreativt ...

att vara i skogen ...

vi plockade med oss lite ...

naturmaterial ...

för kommande behov ...

det fanns även ork ...

att springa ...

på vägen hem ...

så vi tränade många sinnen ...

och muskler ...

under vår förmiddag ...


skickar en hälsning till Emma ...

som ska börja jobba ...

imorgon ...

efter ca 15 månaders ...

barnledighet ...

nu tar pappa över ...

innan Ludvig börjar ...

på förskola ...

efter jul ...

Ludvig fyller 15 mån i morgon ...

Grattis lillgubben ...

  


  

 
 
Ingen bild

Emma & Ludvig

31 augusti 2010 22:14

En får tacka! /Emma

Nu ska jag underhålla pappa så han får fullt upp om dagarna. /Ludvig

Inger

1 september 2010 21:07

det hoppas jag att du gör Ludvig, för pappor tror att de ska hinna fixa så mycket när de är föräldralediga (och då menar jag inte att tvätta, städa, laga mat och handla mm)

Kram mamma/mormor

 
Yvonne

Yvonne

1 september 2010 08:23

Nu min vän, har jag suttit och läst ikapp allt du skrivit! Jag saknar dig! Men jag kanske börjar blogga igen när Renaldo har blivit frisk. =)
Vad är det för ett dagis du jobbar på? Är det någon speciell pedagogik ni tillämpar? DÄR hade jag velat ha lilla Judith, för ni är verkligen fantastiskt kreativa och öppna för barnens lek och sinnen! Underbart! =)

Må gott!
Många kramar!

http://yvonnes-blogg

Inger

1 september 2010 21:04

Saknar dig och din familjs små äventyr. Jag hoppas verkligen ni friskar på er där borta ...
Du får hälsa Renaldo så mycket!!!

Mitt dagis är en helt vanlig kommunal förskola, i glesbygd. Vi har två avdelningar + fritids med lite varierat barnantal varje år. Vi gillar att vara ute mycket och röra oss och vi försöker bygga vår verksamhet på barnens intressen och idéer.

Många kramar till er från mig, Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards