Nuärjagmormor

Alla inlägg under januari 2010

Av Inger - 18 januari 2010 20:16


 


resultatet av mitt bak ...

Potatislimpor med rågsikt ...

ser goda ut ...

men har inte smakat än ...


ha en bra kväll ...       

Av Inger - 18 januari 2010 20:02


härligt vinterväder ...

idag har vi kunnat vara ute ...

både på fm och em ...

vi har kalasat ...

och tillverkat kikare ...

till vårt kommande projekt ...

vi åkte madrass ...

innan hemgång ...

det har blivit så ljust ...

att det går bra att vara ute ...

när barnen går hem ...


gårdagskvällen ...

spenderades framför TV:n ...

jag är kräsen på film ...

men de här Johan Falk-filmerna ...

är jättebra tycker jag ...

spännande från första stund ...

till sista ...

synd bara att det ska bli så sent ...

på söndagskvällen ...


har bakat ett par limpor ...

efter middagen ...

fick lite potatis över ...

passade perfekt ...

i ...

Potatislimpor med rågsikt ...

som jag hittade recept på ...

i en tidning ...


nu är det dags för ...

IDROTTSGALAN ...



Av Inger - 17 januari 2010 19:55


  

en kvällstur med bilen ...

blev det ...

när vi inte hade nåt att göra ...

lite kramp i rumpmuskeln ...

efter allt TV-tittande ...

men en del fina resultat ...

har vi fått se ...

av skidåkarna ...


nu väntar ...

vi på ...

Johan Falk ...

 

ha en bra kväll ...

Av Inger - 17 januari 2010 13:49


mitt besök var ...

som ni säkert redan gissat ...

OSKAR ...

lite fika ...

innan jag och Oscars mamma ...

tog en promenad ...

för att dela ut lite lappar ...

Oscar ville också följa ...

men fick stanna med morfar ...

lite hostig ...

och det är ganska blåsigt ute ...

men det är bara - 3 ...

så det står vi ut med ...


vi tittar på skidåkning ...

och lagat en Thaigryta ...

på gehör ...

men tillsammans med nudlar ...

blev det gott ...


   


räckte dessutom ...

till två matlådor ...


inga planer för em ...

en lugn sådan ...


  

Av Inger - 17 januari 2010 09:57


får jag nu ...

gissa vem ...

dags att släcka ner ...

vi hörs ...

Av Inger - 16 januari 2010 23:35


  


ikväll ...

har jag lyckats ...

att få ihop FK:s korsord ...

med hjälp av Google ...

så gick det ...

tråkigt på TV ...

då kan man lösa korsord ...


god natt ...

Av Inger - 16 januari 2010 12:42


  


finmotorisk träning ...

med mormors knappnålar ...

sysselsatte Oscar en lång stund ...

medan vi sydde, strök och hängde upp ...

nyinköpta reagardiner ...

blev så snyggt ...

och ljust i köket hos Oscar ...


en snorig Oscar ...

som hade varit uppe i natt ...

och kruppat ...

så han vaknade när jag kom ...

en liten utevistelse ...

blir nog bra för den snuviga killen ...

känns nästan som tö ...

- 3 grader ...

så efter lite lunch ...

blir det en långpromenad ...

passar på att vädra idag ...

släppa in luft i sovrummen ...

och ha sängkläderna ute ...

känns verkligen fräscht ...

må jag säga ...

efter en månads ...

"skynda sig att stänga dörren, det drar kallt" ...


vi hörs senare ...

Av Inger - 16 januari 2010 09:33


hör och häpna ...

vi har varmare än prognosen på radion ...

bara -4 ...

jätteskönt ute ...

idag får det bli lite promenader ...

men först på programmet ...

blir det gardinfixning hos Oscar ...

hoppas han kryat på sig ...

blev jättesnorig efter sprutan ...


vi hörs senare ...

ha en bra dag i "värmen" ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards