Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Överraskande besök ...

Av Inger - 20 januari 2010 19:25


  

när jag kom hem ...

Ludvig ...

låg i vagnen och sov ...

efter ett besök hos g-mormor och morfar ...

tittade in hos oss också ...

när de åkte förbi ...

vi har inte setts på en vecka ...

eftersom familjen F/E ...

drabbades av en elak magbacill ...

och det undviker man ju om det går ...


Ludvig kan stå mot soffan ...

och är jätteglad ...

mest hela tiden ...

imponerad av ...

Sagas lek och bus ...

med sin råtta ...

hann äta mat ...

innan han skulle hem till pappa ...

vi får ta en träff ...

under helgen ...

mamma hjäpte till att fixa ...

firarhälsning till kusin Oscar ...

fick lite arvegodskläder ...

med sig hem ...

och skulle hämta mer hos Oscar ...

här går kläderna runt ...

vår egen secondhand ...

 

själv har jag varit på möte hela dagen ...

så jag har inte gjort ...

mitt vanliga jobb ...

heldag med de andra ...

processledarna ...

spännande som vanligt ...

men trött i huvudet ...

efter en dags diskuterande ...

tycker att vi har en bra utveckling ...

av vår verksamhet ...

känns som om hela kommunen ...

hör ihop ...

inom vårt område ...

vi drar åt samma håll ...


öppning i morgon ...

och fredag ...

jätteskönt att gå hem tidigt ...

men jättedrygt att gå upp ...

5.10 ...

och ändå är det sent ...

om jag jämför med min son ...

och hans morgonskift ...


nu ska jag kolla i HM-katalogen ...

kom erbjudande på 10 % ...

och eftersom ...

jag sett ut en ny garderob ...

i förhandskatalogen ...

är det dags att slå till ...

för nu är det kris i garderoben ...

urtvättat, utnött och fult ...

är det mesta ...

passar knappt ens på förskolan ...

där det funkar bra annars ...

när man inte behöver vara rädd om kläderna ...


till sist ...

efter allt tjat om vädret ...

ikväll är det -5 ...

och det har snöat lite lätt ...

med andra ord ...

alldeles lagomt kallt ...


ha en bra kväll ...



 
 
Yvonne

Yvonne

21 januari 2010 06:56

Hihi, va söt han är, Ludvig! Så han växer! Det är en mysig ålder när allt bara är kul och spännande! =)

Kram kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards