Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Lördag med kärt besök ...

Av Inger - 29 augusti 2009 22:02



när Oscar och mamma kom ...

blev det ett loppisbesök till ...

Oscar fick en kasse ...

med sandlådebilar för 20 kr ...

ett riktigt fynd ...

på gården promenerade ...

hönsen omkring ...

och alla besökande barn ...

hade massor att leka med ...

vi blev bjudna på "mat" också ...

Oscar provsatt en "fyrhjuling" ...

och tittade på barnen ...

som "boppade" på studsmattan ...

träffade en barndomsvän ...

sen jag var liten ...

som flyttat tillbaka ...

efter många år i Göteborg ...

vi fortsatte till skolans lekpark ...

Oscar testade sina nya bilar ...

sen kom moster och Ludvig ...

och vi gick hem ...


full rulle ...

resten av em/kvällen ...

vi tog en promenad ...

för att inhandla lite tacogrejer ...

Ludvig sov en stund ...

han har så svårt att sova ...

när kusin Oscar är i närheten ...

det är nog så spännande ...

ni skulle se hur det ser ut ...

när hela familjen är samlad ...

grejer, grejer, grejer ...

inte direkt homestylat ...

kan jag säga ...

barnstolar, barnvagnar, skötväskor, bilar ...

lektäcke, nappar mm ...

men vilken rikedom ...

vi har i våra barn och barnbarn ...

Ludvig somnade direkt ...

när Oscar åkte hem ...

vi tittade på finnkampen ...

innan Ludvigs familj vände hemåt ...



Oscar är så intresserad ...

av Ludvigs tutte ...

ska ha vatten på den ...

och stoppa in den i munnen på Ludvig ...

men kan inte låta bli att provsmaka ...

Ludvig tränar att på sitta ...

men vill inte så gärna ligga på täcket ...

men nu börjar kusinerna ...

ha lite roligt med varandra ...

Oscar kallar ...

både Ludvig och Ludvigs mamma ...

för Memma (Emma) ...

de hör väl ihop på nåt sätt ...

jag blir kallad Murmur ...


det blev alldeles tyst ...

som att stänga en dammlucka ...

när grabbarna åkt ...

ska ta ett tag i tvättstugan ...

hade tänkt tvätta och hänga ute ...

men det funkar ju inte ...

när det ska skvätta vatten hela tiden ...

tvättstugan är en avstjälpningsplats ...

där allt hamnar ...

som man inte orkar placera ...

där det ska vara ...

känns det igen ...


nu orkar nog ingen läsa nåt mer ...

ha en bra kväll ...


 
 
Tin

Tin

30 augusti 2009 14:29

Vi har ju inte sådana R som ni har så här blev jag kallad mommo till en början med.
Vissa ord de sagt, både ens egna och barnbarnen har fastnat i minnet som...baltan (altan) Kanske för att de inte visste om det skull vara altan eller balkong kanske ;)

Ja det finns många ord och även saker de uttryckt, som jag inte vill glömma och skrivit ner.
Som när min son sa att han ville gifta sig med mig.
Ja men det kan du inte...jag är din mamma och för den skull, när du är stor och ska gifta dig är jag en gammal tant, försökte jag förklara med glimten i ögat.
Ja men mamma...JAG KOMMER ALDRIG ATT HITTA NÅGON SOM DU...sa han på fullaste allvar.

Han är 27 år i dag och har inte gift sig ännu men dessa ord ska naturligtvis finnas i mitt tal den dagen.

Ha en skön söndag!
Kram

http://tins.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inger

30 augusti 2009 20:17

Kul kommentar Tin!
Min son som fortfarande bor hemma sa när han var en 4-5 år, "jag ska alltid bo med dig" men det hoppas jag att han inte ska. Kram Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards