Nuärjagmormor

Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Inger - 14 juni 2009 20:21



på em blev det en tur till Ludvig ...

mannen har suttit på taket ...

hela dagen ...

i regnet ...

deras lilla hus ...

håller på att bli ...

nästan dubbelt så stort ...

väldigt välbehövligt ...

eftersom ...

Ludvigs skötbord ...

står i vardagsrummet ...

det ni ...


nu tror jag att jag vet ...

vad ni sysslat med idag ...

jo, ni verkar ha besökt min blogg ...

nytt rekord med råge ...

så kul ...

att ni klickar er in och läser ...

vad jag skriver ...

tack ska ni ha ...

ni får gärna lämna ett avtryck ...

det är så spännande ...

att se vem du är ...


ha en bra kväll ...

här strilar regnet ner fortfarande ...

men hopp om bättring ...

solen lyser i söder i alla fall ...


lyssnar på radion just nu ...

dansbandsprogram ...

50-års jubileum med Streaplers ...

många av låtarna ...

är härliga ungdomsminnen ...

från min tonårstid ...

på 70-talet ...

när det var dans som gällde ...

varje fredag/lördag ...


Hon är bara femton år ...

var en av de stora låtarna ...

i mitten av 70-talet ...

och jag kommer ihåg ...

att jag var bara fjorton ...




Av Inger - 14 juni 2009 15:43



"tjuvade" lite rabarber igår ...

så nu måste jag ut ...

i regnet ...

och ta reda på skörden ...

men det bara regnar ...

tömde regnmätaren ...

nu på em ...

då hade de utlovade 40 mm kommit ...

och det fortsätter ...

det är gegga i gräsmattssådden ...

det blir djupa spår ...

när Saga, ca 3 kg ...

går över nysådden ...


Oscars mamma och jag ...

har lagat mat idag ...

Dalarnas P15-lag ...

har besökt oss ...

för ett dagsläger ...

blev 27 pers till slut ...

köttfärssås, makaroner och sallad ...

stod på menyn ...

alla mätta och belåtna ...

för ett eftermiddagspass också ...

har dessutom ...

fräschat upp i samlingslokalen också ...

mannen i huset ...

har suttit på taket ...

hos Ludvig hela dagen ...

teglet skulle av ...

så att snickarna kan fortsätta i morgon ...


här hemma blir det ...

laga med symaskinen ...

skära ner rabarbern i påsar ...

och sitta framför datorn ...

för att kolla ...

vad alla ni därute gör ...

denna regniga dag ...


ha en bra fortsatt söndag ...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards