Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Em i sakta mak ...

Av Inger - 8 maj 2009 18:46



Åh, vad det är gott med korv ...


idag var det dagen efter ...

dagen efter en massa bestyr ...

känns skönt att vi gjort vårt ...

vi planerade lite aktiviteter framöver ...

dokumenterade ...

klistrade kort ...

en lugn dag ...

med få barn ...


själv har jag tagit det lugnt på em ...

handlat lite mat ...

tittat in på Precent ...

för att njuta lite ...

sytt färdigt mitt lapptäcke ...

blev kanon ...

tycker jag i alla fall själv ...

ska fila på ett litet ...

såg ett i Pralin ...

med dalahästar på ...

så sött ...

lagat pizza till mannen och mig ...

var lite lat ...

och prövade en färdig deg ...

den var jättegod ...

men säkert full med E:n ...

men ibland måste man få fuska ...

eller hur ...


ikväll tror jag det blir hockey ...

Sverige - Kanada ...

tycker det är rätt tråkigt ...

att se på hockey i maj ...

men Kanada ...

är alltid Kanada ...

och dessutom har det regnat ...

sen flera timmar tillbaka ...

 så det är lika bra att ligga framför TV:n ...

men jag tänker pröva ...

en enkel bananpaj ...

på svarta bananer ...


i morgon blir det en tur ...

till nya växthuset Odlingsgården ...

i Lindesnäs ...

visserligen är det för tidigt ...

att plantera ut några växter ...

men det är spännande att se vad Mirre ...

har satsat på ...

blir så glad för alla positiva idéer ...

det behöver vi i vår by ...


annars finns inga planer för helgen ...

det är så skönt ...

en tur till stugan ...

med nya gardiner kanske ...


idag har E jobbat sista dagen ...

nu är det bara att vänta på den lille/lilla ...

får komma när den vill ...

kanske på mammas 25-årsdag ...

nästa torsdag ...


ha en skön kväll ...

och njut av att helgen fortfarande är lång ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards