Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

En dag i dimma är till ända ...

Av Inger - 17 februari 2009 21:04


äntligen läggdags snart ...

jag är vimmelkantig ...

känns det som ...

nu vill jag sooova ...

ställer klockan på halv 8 ...

börjar sent ...

stänger ...

dessutom jobbar sonen kväll ...

och kväll innebär 01 sådär ...

så det är inte läge ...

att ramla med något på morgonen ...

har tittat på Mästarna ...

ett riktigt bra program ...

blir fortfarande arg ...

när jag ser bilderna på den dopade ...

Muelegg ...

gjorde helt klart slut på Per Elovssons karriär ...

i förtid ...

och på grund av doping ...


hämtade Oscar efter tre ...

han blev jätteglad ...

när mormor kom ...

hade tagit en välbehövlig vilstund ...

innan jag hämtade ...

Oscar hade somnat direkt på vilan ...

men blivit väckt iförtid ...

så han var trött igen ...

vi tog en liten promenad ...

så han somnade och fick sova ...

trekvart ...

till morfar kom hem ...

och då var middagen färdig ...

sen har han lekt ...

och vad stor han blir ...

idag har han undersökt mina ljuslyktor ...

verkligen undersökt dem ...

synd att jag inte kunde filma honom ...

lite av det vi hörde om igår hände ...

han provade och provade ...

om och om igen ...

han ställde i ljusen i lyktorna ...

och när han lyfte lyktorna ...

så stod ljusen kvar varje gång ...

han undersökte lyktorna ...

tittade på dem i båda ändar ...

ställde tillbaka och lyfte ...

en lång stund ...

tyckte det var konstigt ...

att det var hål i båda ändar ...

ser att han utvecklas varje dag ...

är på väg att bli en liten kille ...

och är inte längre ett litet småbarn ...


i morgon ...

är det mormor som stänger ...

konstigt ...

att få vara där med sin mormor ...

bland alla barn och leksaker ...


han är så duktig ...

ser verkligen ut att trivas ...

med barnen och fröknarna ...


 
 
Tin

Tin

17 februari 2009 22:12

De är för härliga de små! men växer alldeles för fort. Jag ser bara på mina barnbarn som snart slutar första klass!!!

Ha det gott!

http://tins.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards