Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 28 april 2008

En ovanligt vanlig dag ...

Av Inger - 28 april 2008 21:16

En helt vanlig dag ...

de kan också vara sköna ...

10 grader varmt när jag gick upp i morse, 5.20 ...

Saga hade varit ute hela natten ...

nu är det spännande att vara ute igen ...

katter gillar verkligen när det blir varmt och skönt ...

vi städade gräsmattan på förskolan ...

den börjar att gröna lite ...

fick ett samtal på jobbet ...

"grattis du har vunnit första pris på tipspromenaden" ...

vunnit en bok på världsbokdagen ...

påtade lite i landet på eftermiddagen ...

får ta det lite lugnt med jordvändandet ...

får ont i ryggen om jag inte passar mig ...

synd för det är så avkopplande att prata med växterna ...

passade på att laga lite "ordentlig" mat när jag har en ledig em ...

strömmingsflundror och potatismos ...

förberedde dessutom morgondagens middag ...

Oscar kom ikväll och ville ut på promenad ...

han hade fått sin första spruta idag ...

tuff kille som inte sa något för det ...

hade vuxit till nästan 6 kg ...

var lite trött ikväll ...

sov i vagnen i två timmar ...

medan vi tog en riktigt lång promenad, ca 6 km ...

väntar på en ny liten invånare i byn ...

O:s blivande kompis som börjat avisera sin ankomst ...

blev bjudna på dop den 14 juni ...

måste kolla efter material till doptavlan som min dotter ska sy ...

det sägs att det blir finväder i morgon ...

underbart ...

men älven stiger snabbt nu, 2 dm sen i igår kväll ...

blir nog en riktig vårflod i år ...


Ha en fortsätt skön kväll ...

 
 
Ingen bild

Bokmalen

29 april 2008 21:10

Tänk så trevligt med en så positiv låntagare. Du skriver alltid så snällt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards