Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 21 mars 2008

Kalassnack

Av Inger - 21 mars 2008 11:26

Det blir en snabbis ... har inte skrivit nåt på flera dar ... har helt enkelt inte hunnit ... igår uppvaktade vi min väninna ... fick en supergod smörgåstårta och vin ... hon fick choklad, lite ost och presentkort på ett dagsverk (valfritt) från min man och mig ... uppskattades verkligen, hon hade ett projekt åt "snickaren" som hon tänkt ut innan ... få se vad hon hittar på åt mig, inte snickring hoppas jag ... tog en nattpromenad hem och vi var såååå... efterlängtade när vi svängde in på gården ... en mörkgrå skönhet hade väntat ca 5 timmar på att  vi skulle komma hem och släppa in henne ... det är nyttigt med friskluft åt katter ibland ...

Idag är det gräsligt väder ute ... snöstorm ... tur att jag kan vara inne ... har lite mat på gång för mina älskade ungar ... så det blir lite blandade kompott ... sill och ägg, räkor, chicken satay och ris, jordnötssås mmm ... finns nåt för alla smaker ... Sagis har luktat sig till räkorna så hon har fått  några ... min svärson ska få titta på datorn när han kommer ... den är jätteseg och svår att logga in på emellanåt ... blir jättearg när det krånglar ... ska nog bränna av korten från kalaset också och så har jag massor på Oscar som jag vill framkalla och förstora ...


Eftermiddagen blir vikt åt tv-tittande, kvalhockey ... Leksand - Brynäs ...

har en otäck känsla av det inte går bra ... hoppas jag har fel ... måste göra en vända och hända mitt bröd också ... har en liten present med mig dit ... hört en fågel sjunga att det varit bröllop i bagarstugan förra helgen ... alla sätt är bra utom de tråkiga ...


Hörs mer i kväll tror jag ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards