Nuärjagmormor

Alla inlägg den 30 januari 2013

Av Inger - 30 januari 2013 20:18


+1 och lätt snöslask i morse ...

men vi kokade choklad ...

och bredde mackor ...

och traskade iväg ...

på utflykt ...

med de barn ...

som är friska ...

feber och hosta härjar ...

vi tvättar händerna ...

och spritar oss ...

ofta, ofta ...

men vi fick en jättehärlig fm ...

vi hälsade på ...

våra sagofigurer ...

fikade ...

rullade en snögubbe ...

tittade på spår ...

och lärde oss ...

vem som tuggat på kvistarna ...

min nya kollega ...

är duktig på utepedagogik ...

så jag lär mig massor ...


efter några timmar ute ...

i friska luften ...

så är vi nöjda ...

att pyssla och leka inne ...

klipp och klistra ...

och innan jag gick hem ...

så var vi i full aktion med ...

tågbanebygge ...


jag fick äntligen ...

mitt efterlängtade SMS ...

som handlar om Oscars present ...

nu fanns den att hämta ...

i grannbyn ...

så det blev en tur dit ...

och ett besök på loppisen ...

träffade min bloggvän ...

hittade några smågrejer ...

bl a  en stor påse ...

med fyllning ...

som jag använder till ...

de virkade bakverken ...

ett riktig fynd ...

för 12 spänn ...


måste visa er ...

barnens nya favoritbok ...


 


en modern variant ...

av den klassiska Bockarna Bruse ...






Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards