Nuärjagmormor

Alla inlägg den 26 februari 2012

Av Inger - 26 februari 2012 18:30


 


en solig dag ...

som lockade till städning ...

de rödrutiga gardinerna ...

åkte ner ...

och de vita ...

med pastellfärgade blommor på ...

åkte upp ...

så nu är det vår i fönstret ...

allt rött glas ...

har gått genom disken ...

och förpassats in i skåpen ...


Oscar och Alice ...

har hälsat på idag ...

Oscar har trampat bil ...

och Alice och mormor ...

har promenerat ...

utefika ...

men Oscar ville vara inne ...


en långpromenad ...

i min ensamhet ...

nu ikväll ...

halt som attan ...

där isen inte tinat ...

våra näringsställen ...

har fått välbehövligt tillskott ...

härligt när det gapar tomt ...

i butikernas hyllor ....

biltrafiken ...

har varit tät ...

av fjällturister ...

vi välkomnar alla ...

som vill passera våra samhällen ...

Västerdalarna behöver er ...


känner mig ringrostig ...

jobbar i morgon ...

under helgen ...

har jag känt mig piggare ...

vilket är superskönt ...

för nu har jag varit krasslig ...

i 5 veckor ...

skolbarnen har sportlov ...

vilket innebär ...

att vi också ...

försöker ha uteaktiviteter ...

så mycket det går ...

ser ut att bli bra väder ...

ifjol ...

var det så kallt ...

så att allt vi planerat ...

frös inne ...


ha en bra kväll ...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards