Nuärjagmormor

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Inger - 2 februari 2010 14:51


    


plockar med böcker ...

medan jag snörvlar ...

hittat min favoritbok ...

när jag var liten ...

den är rätt trasig ...

men nu är den lagad ...

med bokplast ...

Lilla Lulu ...

en amerikansk bok ...

tryckt 1963 ...

översatt av Erna & Gösta Knutsson ...

vet inte varför ...

jag älskade den här ...

handlar om några barn ...

på en badstrand ...

men farmor ...

som var min sagotant ...

fick läsa, läsa och läsa ...

den här om och om igen ...

hon försökte ibland ...

att hoppa över någon sida ...

av ren tristess ...

skulle jag tro ...

men det gick inte ...

-nu läste du fel, farmor ...


i bokkorgen ...

har jag plockat fram olästa pocket ...

som jag har på lager ...

i och med att bibblan försvann ...

så har jag börjat läsa ...

det som legat i mina gömmor ...

det kommer att räcka ett tag ...

så att städa bokhyllorna ...

är nästa projekt ...


lite snöflingor i luften ...

just nu ...

- 5 grader ...

så nu börjar det bli lagomt ...

men själv håller jag mig inne ...


vi hörs ...

Av Inger - 2 februari 2010 09:41


snön fortsätter falla ...

kommit några cm i natt också ...

men vi får inte så mycket ...

som andra ...

runt om i Sverige ...

ser jag ...

när jag läser bloggar ...

men det börjar bli ...

höga vägkanter ...

men jag är tacksam för ...

att den värsta kylan ...

har släppt ...

ca -10 grader ...

det är ganska ok ...

i februari ...

hemma idag också ...

känner mig bättre ...

men inte bra ...

tung i huvudet ...

får fortsätta med näsdropparna ...


ha en bra tisdag ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards