Nuärjagmormor

Alla inlägg den 28 februari 2009

Av Inger - 28 februari 2009 21:04


övergav TV-soffan ...

efter låt 8 ...

mest bara skräp tycker jag ...

möjligen Sarah ...

gick det att lyssna på ...


skrev i morse ...

om gardinbestyr ...

av det blev det inget ...

Oscar och mamma ...

hämtade mig ...

för en tur till grannsamhället ...

köpte lite band och snören ...

ett underställ till sonen ...

klädbutiken ska byta lokal ...

så det var 70 % ...

på nästan allt ...

en snygg skjorta ...

hamnade i dotterns nypor ...

banktjänstemän/kvinnor ...

behöver vara propert klädda ...

i motsats till mig själv ...

om ni sett mig idag ...

så hade ni nog inte kännt igen mig ...

kappa, tights och korta stövlar ...

ibland önskar jag ...

att jag hade ett jobb ...

där jag kunde klä mig lite snyggare ...

och min dotter önskade sig tvärtom ...

pösiga byxor och en tröja ...

visst är det roligt ...

att klä upp sig lite på jobbet ...

kjol är lite opraktiskt ...

under täckbyxor ...

och när man ska gympa och spela fotboll ...

ketchup och smörfläckar ...

är vardagsmat ...

eftersom jag också älskar att måla ...

lika som barnen ...

är det lätt hänt att fläcka ner sig ...

och det går inte alltid bort i tvätten ...

så det smartaste är att ...

ärva kläder efter sina döttrar ...

de passar bra att slita på ...

därför är det extra kul ...

att klä upp sig lite ibland ...

vilka associationer jag fick till ...

av lite rea ...

besökte inredningsbutiken ...

inhandlade två röda krokar ...

hamnar i min "nya" hall ...

eller i min lilla stuga ...

fortsatte till loppiset ...

men vi fyndade ingenting ...

sen var vi hungriga ...

Lax i thaicoocsås ...

blev det till lunch ...

även Oscar åt med god aptit ...


att slicka smöret av mackan ...

är gott ...

tittade på skidåkningen ...

men ...

ingen större hit ...

vi tog en promenad ...

eftersom solen tittade fram ...

Oscar tog en lång middagslur ...

tillverkade ett fodral ...

till E:s cylinderkudde ...

få se om den får godkänt ...

www.iminlillastuga.blogspot.com


ätit homemaid pizza ...

 

och som sagt ...

slötittat på Melodifestivalen ...


ett långt skidlopp imorgon ...

ligger framför mig ...

inte i spåret ...

men framför TV:n ...

blir nog en kall start på Vasaloppet ...

här är det just nu -14 grader ...

12 mil söder om starten ...

i Berga by ...


Operasångerskan ...

gick direkt till globen ...

i år kommer vi nog att vinna i Ryssland ...

vi har i allafall gjort ett bra försök ...

med alla ovanliga bidrag ...


ha en bra kväll ...



Av Inger - 28 februari 2009 09:14


ser ut att bli en fin lördag ...

kallt men lite solsken ...

tänker ta en tur till Oscar ...

för att se hur det är med snuvan ...

och hjälpa mamma ...

med gardiner ...

innan skidåkningen på TV ...


ha en fin dag allihop ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards