Nuärjagmormor

Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Inger - 7 januari 2009 21:22



en spännande bok ...

som utspelar sig i ett främmande land ...

Vietnam ...

biståndsarbete ...

sexhandel ...

barn som "adopteras bort" till väst ...

en spännande bok ...

mina tankar går tillbaka till min barndom ...

Vietnam i fokus ...

i varje nyhetssändning ...

otäcka bilder på barn ...

som flyr USA:s bombningar ...

numer ett land ...

som det inte talas om så ofta ...

Karin Alfredsson ...

har skrivit en bok tidigare ...

om läkaren Ellen Elg ...

men den har jag missat ...



Av Inger - 7 januari 2009 19:58



kvällsfika hos lillgubben ...

vatten och majskrokar för Oscar ...

kaffe och dumlemuffins för oss andra ...

en snabbis för att träffa Oscar ...

varit med farmor idag ...

som fått träda in ...

innan det blir aktuellt med dagis ...


tillbaka i vardagen ...

vi har möblerat om lite idag ...

känns bra att förnya lite ...

läshörnan blev mysig ...

trevligt och ombonat ...

inne på småbarn ...

gäller att lägga verksamheten ...

på golvnivå ...


vackert väder på middagen idag ...

men efter en timme ...

var fötterna frusna ...

nu är det -17 grader igen ...

trött, trött, trött ...

på den här kylan ...

jag delar gärna med mig ...

till er som saknar riktig vinter ...

jag har fått min dos nu ...

anser jag ...


nu ska jag titta på ...

gamla skidhjältar på TV ...

godnatt med er ...

blir en tidig kväll ...

känner mig trött ...

hade jättesvårt att somna igår ...

var väl för utvilad ...

kan jag tro ...

inte lagt mig så tidigt på tre veckor ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards