Nuärjagmormor

Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Inger - 5 januari 2009 19:29


här ska det läsas ...

en del av boklånandet idag ...

bakom böckerna ...

syns lite av min nymålade panel ...

perfekt väder ...

att besöka bibblan idag ...

ska kånka med mig böckerna på onsdag ...

det får bli sparken ...


besök av Oscar ...

som frisknat till ...

istället har mormor blivit snuvig ...

vi åt lunch ...

tog sällskap till affären ...

innan O skulle hem och sova ...


tråkigt på em ...

ingen lust att vara ute ...

även om tempen steg från -25 till -12 ...

bakade Hönökakor ...

ett bra recept ...

blev mer lik köpta kakor ...

som resulterade i Räkmackor ...

till min man och mig ...

öppnade dessutom ...

 en vinflaska ...

hör till ovanligheterna ...


en snabbis till Haga ...

innan räkmackan ...

för att kolla huset ...

när det varit så kallt ...

men det var ok ...

grannarna var där ...

tog en promenad ...

hem därifrån ...

blir ca 3 km ...

det var längesen ...

jag rörde på mig så mycket ...


nu blir det lite TV ...

ska titta på Sportkrönikan ...

och sen var det en dokumentär på femman ...

om Sexköp och Thailand ...

tror jag att jag ska se ...

sen har vi en JVM-final i  ishockey ...

som jag skulle vilja se ...

men det börjar runt 01.30 ...

låter jobbigt ...

men man vet aldrig ...

förresten tittade jag på en film igår kväll ...

riktigt bra ...

Jack Nicholson och Deane Keaton ...

i huvudrollerna ...

så skönt att slippa reklam mitt i fílmen ...

eftersom den visades på ettan ...

handlade om en äldre man ...

som dejtade unga flickor ...

men som till sist ...

hittade kärleken ...

 i en mogen kvinna ...

så härligt att se ...


en glad nyhet ...

en liten pojke ...

har anlänt till vår by ...

den första för i år ...

jättekul ...


ha en skön kväll ...

nu är det -8 grader ...

börjar bli lagom kallt eller varmt ...




Av Inger - 5 januari 2009 10:00


sista lediga dagen ...

och kylan håller i ...

det har krypit upp till -23 nu ...

nu är jag urledsnad på det här ...

går inte att gå ut nån längre stund ...

känner mig rätt degig ...

har en katt i knäet ...

som också tröttnat ur ...

vill helst inte gå ut ...

fnyser när känner hur kallt det är ...

men hon blir så busig inne ...


kokat kattfisk ...

frostar av frysen i köket ...

bara att ställa ut matkassarna ...

det är kallare ute ...

än det är i frysen ...


ska bylsa på mig ...

och gå till biblioteket ...

tur att jag bor så nära ...

träffar antagligen ...

någon bloggare där ...

spännande att läsa på olika bloggar ...

hur olika väder vi har ...

i vårt avlånga land ...

men här i dalgången ...

har i allafall kylan fastnat ...

ni får gärna ta över den när ni vill ...

för nu har jag tröttnat ...


nog med gnäll ...

vi är friska ...

förutom lite snuva ...

solen skiner ...

vi har jobb ...

det är röd dag i morgon ...


vi hörs senare ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards