Nuärjagmormor

Alla inlägg den 11 april 2008

Av Inger - 11 april 2008 21:30

Nån som är sugen på att såga "lite" ved, ca 50 m3 ... inte jag i alla fall ... får försöka att ha lite annat för mig i morgon ... kan nog åstadkomma en liten lista ...

  • sovmorgon
  • frukost med tidningsläsning, 3 delar
  • stavpromenad                                      
      
  • plantera lite penséer
  • träffa Oscar, ev promenad med vagnen
  • någon fotbollsmatch på tv:n
  • mat och fika med jämna mellanrum
  • sen får jag väl lite dåligt samvete och går ut och klyver lite ved ...

Dagen har avlöpt lugnt och bra ... vi målade med vattenfärg och svampar ... blev jätteläckra "trollskogar" ... ganska skönt väder ... snöade i natt men inte sen på dagen ... duggade ett tag på eftermiddagen ... men även om det är grått och tråkigt så känns det i luften att våren är här egentligen ... men det vore trevligt med lite solsken ... humöret stiger en hel del grader när solen visar sig ...

Vaknade upp morse ... och livet går vidare ... fastän Leksand och Mora får spela i den lägre serien nästa år ... det är dessutom bagateller om jag tänker på vad Englas mamma i Stjärnsund går igenom just nu ... hoppas polisen hittar bevis som kan binda någon till brottet snart ... man får i alla fall en påminnelse att livet är skört ... Carpe diem ... leva mer i nuet och vara glad för det jag har ... sörja mindre det jag inte har ... en enkel liten grej som jag själv blivit rekomenderad att göra är: skriv upp på ett papper allt som du reagerar på, både positiva och negativa tankar, känslor och händelser ... enkla saker som att solen skiner, ett bra tv-program jag sett, jag lyckades med korvstroganoffen, nån diskade frivilligt efter middagen, nån tyckte jag var snygg i håret, fick ett leende av Oscar ... du kommer att upptäcka att ditt liv mest består av positiva saker ... även om det inte känns så just nu ... men det är de här små sakerna som skapar ett välbefinnande tror jag ... lycka till!


Köpt en jättesnygg väska av min dotter (Oriflame) ... med retro-och sextiotalsstuk ... svart med vita ränder ... blir bra till sommarens alla utflykter ...


Nu är det dags att stänga av ... och släppa in Sagis ... hon sitter nog på bänken och väntar ...


               God Natt på er alla där ute ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards