Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 1 maj 2022

Städat och fixat hela helgen

Av Inger - 1 maj 2022 20:42


det blev en lång vecka ...

med långa kvällar ...

jobb, möten och en träff ...

Ann och jag åt räksallad ...

på Ryggåstugan ...

prat och skratt  ...

det var hennes present till mig ...

en väldigt trevlig sådan ...


skönt när vi kom till torsdagkväll ...

och man vet att man är ledig i tre dagar ...

blomfix på fredag ...

ett besök hos Granngården ...

för att kunna fortsätta plantera ...

stugfix på em ...

krattade maaassor ...

och mer är det kvar ...

tog med mattorna hem ...

många tvättmaskiner ...

fint torkväder ...


vi tog en biltur till Dala-Floda ...

på lördagskvällen ...

för att kolla in de fina byarna ...

och naturligtvis ...

fick vi se många Valborrar ...

som skulle till parken ...

Valborrar är specifikt för D-F ...

fula utklädda varelser ...

som ska vara fulare än trollen ...

för att skrämma bort oknytt ...

jag var så rädd för dessa varelser ...

när vi skulle se på brasa i grannbyn ...

när jag var liten ...


i år brann brasan vid älven ...

mycket folk i kyrkan ...

för att lyssna till manskören ...

och en vacker, ganska ljummen kväll ...

när raketerna lyste upå himlen ...


idag har vi fixat på gården ...

mannen har städat efter vedklyvning ...

slaktat ett fult skärmtak ...

och plockat ihop ...

jag gick igenom hela trädgården ...

krattat bort att tort i landen ...

njutit av att se alla pioner ...

verkar ha överlevt ...

den flyttade kaprifolen verkar också leva ...


eftermiddagen blev städning ...

vid stugan ...

nu har vi dammsugit och torkat ...

lagt på alla rena mattor ...

så nu kan vi njuta i paradiset ...


tyvärr blev jag inte så glad ...

när de spatserade på isen ...

kanadagäss är världens lortgrisar ...


     


ett besök i vår ljuvliga inredningsaffär ...

med presentkort och procent på köpet ...

så blev det lite inhandling till stugan ...



   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards