Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 8 december 2021

Ingen covid ...

Av Inger - 8 december 2021 21:04


fick nyss pling i telefonen ...

 ingen covid ...

det trodde jag inte heller ...

men jag tog prov på tisdag morgon ...

med nya rutiner ...

men det gick bra ...

väntat och väntat ...

svaren kommer ofta sent på kvällen ...

börjat härja lite covid i byn ...

så man vet ju aldrig ...


stannar hemma resten av veckan ...

är fortfarande snorig ...

läser och tar hand om påbörjade ...

virkprojekt ...


 


virkar ihop de afrikanska blommorna ...

så får jag se vad det blir ...

måste nog få till några halva blommor ...

för att få raka kanter ...

google är bra ...


har tittat färdigt på Knutbyserien ...

och nu läser jag en biografi ...

som handlar om livet i Knutby ...

har ända sen det började skrivas om Knutby ...

så har jag varit fascinerad ...

av händelsen ...

kan bero på ...

att jag är uppväxt i byn ...

där romanen Jerusalem av Selma Lagerlöf ...

utspelar sig ...

Ingmarsspelen som spelas varje sommar ...

är en tidigare variant av Knutby ...

man kan fråga sig ...

hur kan en människa få ...

andra människor att lyda minsta vink ...

hur tokigt det än är ...

och säga att det är Guds vilja ...


idag har det snöat ...

så nu har vi ett vitt landskap ...

och lite bättre temperatur -6 ...

igår kväll hade vi - 20 ...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards