Nuärjagmormor

Alla inlägg den 2 juli 2019

Av Inger - 2 juli 2019 20:54


sista jobbveckan ...

är snart till ända ...

på fredag checkar jag ut ...

för fem veckor av frihet ...

blir en liten tripp ...

första veckan ...

sen håller vi oss inom 50-skyltarna ...

frånsett några kortare resor ...


sonen har förvärvat en fantastisk lokal ...

som kräver mycket jobb ...

men ger också mycket möjligheter ...

jag har en plan ...

som jag ska förverkliga i sommar ...

spännande javisst ...

det tycker jag också ...

byggnaden är riktig kultur ...

med anor från en svunnen tid ...


     


jag har alltid tyckt ...

att huset är fantastiskt vackert ...

och nu ska vi göra det till en pärla ...


sommaren går vidare ...

det har varit så torrt ...

men i måndags ...

kom regnet, åskan och lite kyligare väder ...

17 välbehövliga mm regn ...

men tyvärr kommer också knotten ...

med regnet ...


kulturen har flödat ...

Ingmarsspelen och Tobakspinnarstämman ...

har lockat många till Nås ...

under helgen ...


hag njuter av mina blommor ...

både här och där ...

på verandan har jag en oas ...

en retrofåtölj bland blomstren ...

är skön att sjunka ner i ...


     


all min blomsterprakt ...

är inhandlad lokalt ...

i vår lanthandel/tempobutik ...


vi njuter av stugan vid sjön ...

sover en stund i soffan ...

fikar ...

tittar på sjölivet och fåglar ...

Oscar och Alice ...

har tagit sig ett dopp ...


     


avslutar med en bild ...

av Dalarnas landskapsblomma ...


 


en fantastisk tuva ...

utanför den nya lokalen ...




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards