Nuärjagmormor

Alla inlägg den 31 mars 2019

Av Inger - 31 mars 2019 21:03


en bra vecka ...

gjort en massa ...

som jag behöver göra ...

skulle kunna vara hemma jämt ...

nya projekt hela tiden ...

som stupar på tidsbrist ...

fortsatt rensa lite här och där ...

sålt lite småsaker ...

det blir mera plats ...

och en del pengar ...

några långpromenader ...

i solen ...

vi har haft vårväder ...

sol, värme och blåst ...

regnade igår ...

en del runt omkring fick snö ...

men regnet tog en hel del snö med sig ...


älven har sköljt ...

den 28 mars var den öppen ...


     


mina planteringar växer ...

tomaterna är omplanterade ...

tagetes, scinnia och rabarber visar sig ...

efter några dagar ...


   


igår hade vi en ljuvlig förmiddag vid sjön ...

eldade ris, sågade veden ...


     


för några veckor sedan ...

hann jag med ...

på en gratis köpmannsdisk ...

som grannen lade ut på facebook ...

idag har den flyttat in ...

i mitt syrum/gästrum ...

mannen har lagat, fixat den ...

jag har målat ...

och nu är den som ny ...

har börjat fylla den med "godis" ...

ska göra rummet mindre rörigt ...

har jag tänkt ...


       


 


pysselmaterial och garn ...

ska gömmas i lådorna ...


under min barndom ...

bet jag på naglarna ...

och det har gjort ...

att mina naglar aldrig är riktigt fina ...

trots att jag har slutat bita ...

för länge, länge sen ...

efter 2 månader ...

och minimal användning av vatten och medel ...

med högerhanden ...

så ser mina naglar ut så här ...


 


få se hur länge det varar ...


altanen har fått sig en uppfräschning ...

dynor och andra textilier har plockats fram ...

nu väntar jag på värmen ...


sjukskriven måndag, tisdag ...

sen börjar jag jobba igen ...

med två dagar föreläsning ...


ha de 



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards