Nuärjagmormor

Alla inlägg under februari 2019

Av Inger - 9 februari 2019 20:26


en tidig fredagsmorgon ...

med decifineringsdusch ...

jag som hatar morgondusch ...

fick ta hjälp av mannen ...

för att fixa det ...

lite matsäck ...

till mannen ...

sen drog vi mot Mora ...

första dagen med plusgrader ...

snö, snö, snö ...

alla 10 milen ...

kom dit 5 min före utsatt tid ...

vi som är tidspessimister ...

fick armen åtgärdad ...

med lokalbedövning i armen ...

och lite lugnande ...

jag som bara har upplevt tre förlossningar ...

och klarat mig från allvarliga åkommor ...

har lärt mig massor ...

om vår fantastiska sjukvård ...


armen i gips, lätt fingerträning ...

i två veckor ...

sen skena och inga lyft ...

tur att det levereras skidåkning ...

nerför, uppför och med bössa ...

de här veckorna ...


en inblick i livet för många ...

blir det också ...

det mesta går ...

men man får tänka om och tänka nytt ...

kryddat med tålamod ...


ha de

Av Inger - 7 februari 2019 14:11


här går det fort i svängarna ...

en promenad i onsdags ...

slutade med en supervolt ...

och ett handledsbrott ...

drog upp armen på jackan direkt ...

handleden alldeles krokig ...

akutresa till Falun ...

röntgen, tillrättadragning och gips ...

men det blir operation i Mora ...

i morgon ...


får lääga skidorna på hyllan så länge ...

så klart min bästa arm ...

så nu är det att bli vänsterhänt ...

det går, men det går sakta ...


vintern fortsätter ...

massor med snö ...

kallt ...

men just nu är det på plussidan ...

som jag och Saga längtat ...

såg att någon trodde ...

att katter kan vara deprimerade ...

det tror jag Saga känner av ...

när hon inte vill/kan vara ute ...

lugnare idag ...

efter mera friskluft ...


ha de ...


Av Inger - 2 februari 2019 21:24


       familjen Z ...

är först i raden ...

förkylda de lux ...

Alice skulle åkt skidstafett idag ...

men det var inte läge för det ...

igår ringde Oscar ...

för att höra om vi bjöd på någon god mat ...

för hemma fanns det inget ...

inte ens sallad ...

bara han som var pigg i familjen ...

hemlagade hamburgare passade bra ...


på jobbet har vi sysslat med isprojekt ...

det har varit kallt en längre tid ...

vi har frusit is i alla former ...


   


det har varit för kallt att åka skidor ...

skulle behöva träna lite ...

vi är anmälda till Blåbärsloppet i Mora ...


 


det har kommit några dm till ...

sen vi testade elljusspåret ...


jag försöker smyga in mer och mer grönsaker ...

och annat nyttigt ...

jag äter massor men inte alla ...


 


rödbetsbiffar är en riktig hit ...

och grönkål ...

är supergott ...


vi har varit på Björborevyn ...

träffat min kusin och några till ...

ätit smörgåstårta och regnbågskaka ...

det är tradition ...


 


vi fick en 1 dm snö i natt ...

verkar ganska lite ...

mot många andra i Sverige ...


vi hörs ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards