Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 25 december 2018

Julen och årets rensning ...

Av Inger - 25 december 2018 20:27


tog oss igenom december ...

utan sjukor ...

kände av min axel sista veckan ...

som slöppte ...

men några dagar innan jul ...

blev det ryggont ...

nästan ryggskott på julafton ...

som börjar släppa nu ...

vi har haft en fin jul ...

liv och rörelse på julafton ...

för att bli tyst som i graven ...

när alla åker vidare ...

sonen och kompisarna ...

fixade 185 marchaller ..

som brann under sen julafton ...

när vi kom ut från kyrkan ...

och midnattsmässan ...


 


det är fantastiskt vackert ...

med eldflammorna i snön ...

många ute och tog en sparktur ...

under kvällen ...


vädret har varit rätt kyligt ...

-23 grader under veckan ...

men igår gick vi från -18 till -2 ...

idag har det hållit sig runt nollan ...

och det var skönt ...

för det behövs att träd och buskar ...

får vila från snötäcket ...

massor av träd och buskar har knäckts ...

vi tittade till stugan ...

och där låg en del träd ...

som vi behöver fixa till ...


 


mina orkidéer blommor för fullt ...

de är fantastiska ...

och ger i liv i fönstren ...


     


vår prinsessa håller sig inne ...

 i kylan ...


 


Alice önskade sig friendslego ...

och idag har vi tittat till bygget ...

hon är en fantastisk byggare ...

och konstruktör ...


 


nu ska vi njuta av två veckors ledighet ...

jag ska som vanligt ...

rensa i röran ...

el feng shui ...

det mår jag så bra av ...

startade idag ...

med att rensa bland gamla papper, räkningar ...

tunna pärmar blev resultatet ...

och vissa blev helt tomma ...

har nog börjat så smått ...

att avsluta min jobbkarriär ...

känns det som ...


nu njuter jag av Lars-Kristerz programmet ...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards