Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 9 september 2018

I dag väljer vi väg ...

Av Inger - 9 september 2018 20:24


september och val i Sverige ...

ingen vet var det slutar ...

jag har gjort mitt ...

och känner mig tillfreds ...

velat och funderat ...

men till slut landat ...

i det jag tror är bra ...

verkar vara ett högt valdeltagande ...

och det är bra ...


en fin söndag ...

jag har skördat ...

och rensat i trädgården ...

hann en hel del ...

det är rätt skönt ...

att städa och stänga igen ...

trots allt ...

även om jag inte gillar hösten ...


 


mannen och sonen ...

har snickrat veranda ...

istället för den som följde med snön ...

det blir så fint ...

och lyfter det lilla huset enormt ...


vår prinsessa Saga ...

fyller 16 år idag ...

det senaste halvåret ...

har hon börjat jama ...

och göra sig hörd ...

helt plötsligt gillar hon kyckling ...

och lagad mat ...

från att bara äta kokt fisk ...

hon gillar mina barnbarn ...

och vill gärna vara med dem ...

från att ha gömt sig ...

när de kommit ...


 


Saga klämmer sig in ...

mellan Oscar och datorn ...


jag har fått motivation ...

för att springa igen ...

fixa några ggr den här veckan ...

får acceptera ...

och vara nöjd med 3 km i början ...

känner mig långt från mina 5 km ...

på en halvtimme ...

men det är skönt ...

att vara på banan igen ...


 


idag ...

har vi haft en ledig em ...

mannen och jag ...

skämt åsido ...

men det är sällan vi är "görlösa" ...

vi tog en tur till Vinbergets fäbod ...

och promenerade runt där ...

vi brukar besöka fäboden ...

under våren ...

och titta på havet av vitsippor ...


             


i fredags hade vi myskväll ...

vid stugan ...

hämtade pizza, tände ljus och spis ...

lyssnade på radio ...

och pratade ...

så underbart och njutbart ...


 


vad vaknar vi upp till imorgon ...

det får vi se ...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards