Nuärjagmormor

Alla inlägg den 26 juni 2018

Av Inger - 26 juni 2018 21:16


nu har jag återhämtat mig ...

efter 30-årskalaset ...

alla förberedelser, planeringar ...

och sen spänningen ...

när man ser att allt fungerar ...

som det ska ...

att vädret är bra, glada och nöjda gäster ...

och en supernöjd son ...

då kommer huvudvärken ...

som ett brev på posten ...


100 personer på folkparkens servering ...

grabbarna hade plastat in den ...

och gjort så trevligt ...

när jag kom dit med maten ...

knottfritt, blåsfritt och varmt ...

midsommardagen var väldigt fin ...


         


blommor från trädgården ...

ett jättebra band som spelade ...

pastasallad, kassler och kyckling ...

kladdkaka, grädde och hallon ...



   


förövriget njuter jag av mina pioner ...

plockar in i vaser ...

som är placerade överallt ...


ikväll har jag gallrat morötterna ...

gödslat lite i grönsakerna ...

tycker det växer lite dåligt ...

var nog för torrt ...

en period i maj ...

ser ut att bli mycket hallon ...

jordgubbarna börjar mogna ...

äpplena har gallrat sig själva ...


ha en fin vecka ...

7 jobbdagar kvar ...





Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards