Nuärjagmormor

Alla inlägg den 20 juli 2017

Av Inger - 20 juli 2017 23:02


två veckor har gått av semestern ...

känner mig utvilad ...

och less ...

vädret har varit för trist ...

förra veckan ...

kom det regn varje dag ...

även om det var några stänk ...

men kyligt om nätterna ...

och kallt i vattnet ...

till och med barnen ...

tycker det är kallt ...

mannen har snickrat tak ...

jag har slöat ...

rensat här hemma ...

garagetförrådet har fått en uppryckning ...

har sålt lite mera grejer ...

och kastat en del ...

en låda har åkt till Erikshjälpen ...

så nu kommer vi åt hyllorna igen ...


 

min hörna ...

pionen har blommat över ...

men det kommer nya blommor ...

som förgyller ...


     

vi är ofta vid stugan ...

alltid finns det nåt att göra ...


       

mannen har röjt allt gräs ...

och gjort ren panelen ...

som var alldeles svart ...

jag har krattat kottar och barr igen ...

5 kärror ...


 

en cykeltur på 2,5 mil ...

och promenader ...

ikväll blev det 6,5 km ...

när lusten finns ...

det är i allafall vackert ...

vart jag än tittar ...


idag tog vi en liten semestertripp ...

från snickrandet ...

och åkte utanför 50-skyltarna ...

vi åkte söderut i Dalarna ...

i ett av hörnen vi aldrig besöker ...

Torsång, St Skedvi, Långshyttan, By, Näs ...

Avesta, Hedemora och Ludvika ...

innan vi vände hemåt ...

mot Västerdalarna ...

och tänk idag ...

har det varit sommarvärme ...


 

Dalahästen i Avesta ...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards