Nuärjagmormor

Alla inlägg den 25 juni 2016

Av Inger - 25 juni 2016 23:06


  

vilken midsommar vi fick ...

länge, länge sen ...

vi hade sånt här väder ...

minst 25 grader ...

både igår och idag ...

silllunch, glass och jordgubbar ...

innan vi klädde oss i Nåsdräkt ...

för att fira på Storänget ...


 

tre generationer Nåskullor ...

inte ofta jag är med på bild ...

men idag kändes det ok ...


mycket folk i parken ...

nya aktiviteter ...

gott fika ...

en spännande byakamp ...

som slutade med ...

att ett lag från asylboendet vann ...


mannen och jag ...

gjorde vår traditionsenliga resa ...

på midsommaraftonen ...

Siljansnäs, Sollerön, Mora, Rättvik och Leksand ...

var midsommarfina ...

många midsommarstänger, folkdräkter såg vi ...

innan vi var hemma igen ...


idag har det varit högsommar ...

mannen har fortsatt med altanen ...

jag har mest latat mig ...

upptäckte en naturlig pergola ...

under äppelträdet ...

som växt ihop med klätterrosen ...

skönt att sitta i lite skugga ...

när vädret är på sin bästa sida ...


på em ...

blev det stugan ...

Björboligan var redan där ...

hade badat med morbror ...

jag tordes också doppa mig ...

och simma ...

22 grader, helt ok ...

har sett att många lagt in bilder ...

från vår verkliga playa ...

i Bysjön ...

så det har badats idag ...


har avslutat kvällen ...

med en cykeltur runt Nås ...

med Icka ...

och nu fotboll ...


tack för en underbar midsommar ...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards