Nuärjagmormor

Alla inlägg den 13 maj 2016

Av Inger - 13 maj 2016 18:19


5 grader i morse ...

usch vad vi frös idag ...

det var mössa, vantar och stövlar igen ...

lite regn med snöinslag på fm ...

men naturen blev väldigt grön ...

efter lite regn ...


en fin vecka har vi haft ...

svårt att gå in och lägga sig på kvällarna ...

fixat i trädgården ...

gräsmattan blev klippt ...

det börjar synas liv i pallkragen ...

tror att det är spenaten ...

som är först ...

under fiberduken ...


 


den vackra mosippan ...

vi såg i lördags ...


 


en cykeltur genom skogen i Haga ...

här cyklade vi till farmor ...

när jag var liten ...


 


stenmuren där vi plockade smultron ...



 


gamla byggnader i täppan ...

där farmor förvarade lite av varje ...


   

den "stora" stenen ...

som var min och Evas lekplats ...

när jag var hos farmor ...

den kändes kolossal när jag var 5-6 år ...

så många minnen ...

och så gärna jag skulle velat ha stugan ...

men var för ung ...

när den såldes ...


men en tur på cykel ...

blir det varje år ...

för att minnas ...

och till viss del se att det sakta förfaller ...

här plockade jag vitsippor ...

i ett vitt hav ...

och lyssnade på göken ...

i maj ...

här fanns varken vatten i kran ...

eller toalett ...

men en närvarande farmor ...

som hade all tid för mig ...

när mamma jobbade ...

en riktig Bullerbyidyll på 60-talet ...


nu är det helg igen ...

och en dotter som fyller år imorgon ...

Grattis älskade Emma   


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards