Nuärjagmormor

Alla inlägg under december 2014

Av Inger - 23 december 2014 18:51

 


önskar er alla ...

en riktigt ...

GOD JUL 

med era nära och kära ...

Av Inger - 23 december 2014 10:31


 

en gnistrande kall morgon ...

-14 när jag vaknade ...

brrr ...

fullt påpälsad när jag hämtade tidningen ...

funderat några dagar ...

på att flytta på soffan ...

idag ...

tog jag tag i projektet ...

lite stånk och stön ...

gick åt ...

för att flytta en divansoffa själv ...

men nu står den ...

där den ska stå ...

i allafall över jul ...

blev mycket mera golvyta ...

bra att ha ...

när tomten kommer ...

och golvet svämmar över ...

av paket ...

papper, snören och barn ...

vi får väl se ...

vilka kommentarer sonen har ...

och mannen ...

idag är det städning som gäller ...

lite, lite handling ...

och en promenad ...

är prioriterat ...


ha en fin dag ...





Av Inger - 22 december 2014 20:06


 


bestämde mig för att åka till Vansbro ...

då började det lappa ner ...

snöflingor ...

i en halvtimme ...

blev några cm nysnö ...

men jag åkte i allafall ...

träffade pappa ...

lämnade paket till tjejerna ...

innan jag åkte hem igen ...

värmde rester ...

gjorde något jag länge skjutit upp ...

att gå och hälsa på min farbror ...

pappas enda kvarvarande bror ...

köpte en blomma ...

och tillbringade en timme ...

hos M och A ...

kändes bra ...


lite bak på em ...

och lite städning ...

men nu har jag landat i soffan ...

önskar jag kunde sova bättre ...

men jag vaknar ...

av värk i axlarna ...

känns bra på dagarna ...

när jag är i rörelse ...


ha de ...


Av Inger - 19 december 2014 20:52


började dagen med att tända ljus ...

på kyrkogården ...

när jag gick till jobbet ...

en lång dag ...

som till slut ...

mynnade ut i ledighet ...

så ljuvligt ...

hämtade mat ...

innan jag gick på julkonsert ...

en fullsatt kyrka ...

och en fin musikupplevelse ...

nu är det julstämning ...


nu tittar vi på handboll ...

och sen Diggiloo ...


ha en fin lördag ...


Av Inger - 18 december 2014 20:00


nu är det nedräkning som gäller ...

en dag kvar ...

men en seg ...

min ork är slut ...

tror aldrig ...

att jag behövt ledigheten så väl ...


drog till Vansbro ...

när jag slutat ...

bibblan, apoteket, coop. ica mm ...

under två timmar ...

unnade mig en fika ...

på Håkanssons ...

så många kvinnor i min ålder ...

som vilade sig ...

från julbestyren med en fika ...

avslutade med att handla ...

hemma i byn ...

sen var orken slut ...

sus i öronen ...

och flimmer framför ögonen ...

de tre pannkakorna ...

till lunch ...

hade gått ur kroppen ...

för länge sen ...


ett hett bad ...

och nu Ernst ...

sen blir det sängen ...


planerar att gå på konsert ...

i morgon ...

två kollegor ingår i kören ...

och tända ett ljus för mamma ...

som skulle fyllt år ...


ha en fin fredag ...



Av Inger - 17 december 2014 21:00


en vacker kväll ...

-10 grader ...

helt plötsligt ...

men mycket varmare ...

trots många grader ...

än det varit ett tag ...


vi räknar ner ...

och väntar på ledighet ...

som är lång ...

går in och jobbar den 2:a ...

men annars ska jag njuta ...


mycket spring i benen ...

på våra treåringar ...

som efter nyår ...

fyller fyra ...

vi har pysslat ...

sjungit ...

läst sagor ...

lekt ute ...

en utflykt idag ...

vi har städat ...

och kastat mycket ...

ur förråden ...

den här veckan ...

jullunchen idag ...

var en avslagen historia ...

tacka vet jag ...

köttbullar, sås och potatis ...

när man är liten ...


en kvällrunda till Icka ...

innan vi tittat på bönderna ...

som hittat kärleken ...


Molly har snart avverkat ...

vattkoppor ...

Ludvig får fortsätta vänta ...

på de kliande prickarna ...


ha de ...





Av Inger - 14 december 2014 15:28


en kylig morgon, -9 ...

tog en långpromenad ...

varit dåligt med den varan ...

hela den här veckan ...


vinterstudio ...

julköttbullar ...

på fm ...


lämnat den färdigrenoverade skänken ...

och passade på ...

att fota i dagsljus ...

det nyrenoverade köket, hallen och toan ...

som har blivit så fint ...

och hemtrevligt ...


 

så här såg det ute i juli ...

innan rivningen började ...

rummet med skrivbordet ...

är numera en del av köket ...


     


den ljusa fina hallen ...


     


lilla toan ...


   


tyvärr lite korniga bilder ...

men ni ser i allafall ...

resultatet av sommarens/höstens arbete ...


blev tillslut ett drömprojekt ...

efter alla vedermödor ...




Av Inger - 12 december 2014 22:34


knallade till jobbet ...

när mannen gick till kyrkan ...

på Lucia ...

skulle titta på Oscar ...

som stjärngosse ...

(inte populär utrustning)

en lugn dag på jobbet ...

gofika ...

och nedräkning ...

till jullovet ...

Alice och Oscar ...

hämtades av morfar ...

för att möta upp mamma ...

och Luciafirande i Uppsälje ...

kusin Kajsa ...

var Lucia ...

och Alice blev så sugen ,,,

att vara med nästa år ...

själv fick jag jobba ...

och skippa festen ...

 

Molly och Ludvig ...

har varit och klippt sig ...

och nu ...

har Molly antagligen ...

vattkoppor ...

för det har drabbat de flesta ...

på Mollys avdelning ...

det är tur ...

att kusinerna har haft det ...

 

ha en fin lördag ...

 


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards