Nuärjagmormor

Alla inlägg under oktober 2014

Av Inger - 12 oktober 2014 20:30


gråmulet ...

när vi vaknade ...

lika vackert som det var igår ...

lika gråtrist har det varit idag ...

lite småplockande på fm ...

krattade gräsmattan ...

började regna ...

och sen har det hållit i sig ...

resten av dagen ...

fick bli innebandy istället ...

grabbarna förlorade ...

men gjorde en bra match ...

lite högre tempo ...

renare spel ...

är skillnaden på en högre serie ...

kul att se ...

och jag tror att grabbarna gillar det ...


en fika hos Alice ...

Oscar har följt med pappa ...

för att jaga älg i morgon ...

ser ut att bli trist väder ...

men för en jägare ...

spelar nog det ingen roll ...


slappat i soffan ...

men senaste Viveca Lärn ...

tända ljus i mörkret ...

gör att jag står ut med hösten ...




Av Inger - 11 oktober 2014 20:25


hämtade barn ...

på dagis i Björbo ...

Ludvig och Molly ,,,

skulle sova här i natt ...

legobygge ...

i halva vardagsrummet ...

fåret Shoun ...

har rullat på DVD:n ...

traktoråkning med morbror ...

Molly har hjälpt till ...

med matlagning ...

två trötta barn ...

sov till åtta i morse ...

även om Luddis upplyste mig om ...

att han brukar gå upp sex ...

på lördagar ...

det tycker jag inte är något bra idé ...

sa jag ...

och då sov han vidare ...

själv sov jag större delen av natten ...

i fotänden ...

för Molly var en riktig vobbler ...


jag och barnen ...

åkte till sjön ...

på förmiddagen idag ...

vi krattade löv och barr ...


 


i det härliga oktobervädret ...



Ludvig byggde med stuprören ...  

och Molly lekte med vatten ...


 


på em kom Oscar ...

efter att ha spelat ...

sin första innebandymatch ...

vinst med 8-5 ...

mot ett lag i grannkommunen ...


 


vi lekte vid skolan ...

innan det blev hemgjord pizza ...

till hela gänget ...


tack för att vi får rå om ...

våra godingar ibland ...


en kvällpromenad ...

när det blev tyst ...

och Saga tordes gå in ...

nu vilar vi oss i soffan ...





Av Inger - 9 oktober 2014 20:37


 

höstväder ...

regnat i stort sett hela dagen ...

solen glimtade till ...

en stund på em ...

så ikväll kom dimman ...

som ett brev på posten ...


städat biblioteket på fm ...

som ett led i språkprojektet ...


skyndade hem ...

för att städa ...

tills vi vår nattgäster ...

i morgon ...

gick runt i regnställ ...

för att kasta ut ...

gödning i trädgården ...

och den obligatoriska vändan ...

till återvinningen ...

har jag också klarat av ...


en kvällsproemnad med sonen ...

i dimman ...

nu ska jag se på fotboll ...

Av Inger - 7 oktober 2014 20:05


usch och blä för höst ...

kallt, blåsigt och duggregn ...

nu är det inget väder för mig ...

täckjacka, pannband och vantar ...

har plockats fram ...

barnen fryser inte ...

leker med löv och sand ...

när vi är ute ...

och bryr sig inte om ...

att det blir kyligare ute ...

imorgon ...

är det älgjakt på gården ...

en viktig grej ...

på våra breddgrader ...

själv åker jag till Vansbro ...

för två möten ...

så det blir en heldag ...

ska uträtta en massa måsten ...

när jag ändå är ute och åker ...

utvecklingsmöte ikväll ...

på hemmaplan ...

kändes helt ok ...

tycker att vi är är på banan ...

med våra språkprojekt ...


sitter och gäspar i soffan ...

efter 12 timmars bortavaro ...

tittar på dessertmästarna ...

och Linn Danielsson ...

från grannbyn ...


ha en fin onsdag ...

Av Inger - 5 oktober 2014 20:49


söndagkväll igen ...

och en lång vecka ...

framför mig ...

men det har varit en fin helg ...


en effektiv lördag ...

vid huset ...

vi slipade, målade och städade ...

så mycket vi kunde ...

och tack vare ...

mannens syster ...

som kom och tog hand om A och O ...

så hann vi massor ...

barnen fick leka ...

med mammas små kusiner ...

och Alice var plåster ...

på stora Edit ...

det var länge sen vi sågs ...

så det var så kul att träffas ...

och bladdra ...


kom på igårkväll ...

att jag lovat ...

att följa med ...

till D-F kyrka ...

när Ludvig skulle få barnens bibel ...

mannen och jag ...

hämtade upp Ludvigs familj ...

för en timme i kyrkan ...


 

flottbron vid kyrkan, Dala-Floda 


vi målade dörrar på em ...

det tar tid ...

när  det ska målas många gånger ...

men fint blir det ...


tog en promenad ...

i höstvädret ...

som blev helt ok på em ...


 

lite vatten i älven ...

så sandstranden ...

blir en strandpromenad ...


ikväll fick vi besök ...

av Tasso och Ture ...


 


som följt med ...

Ludvig hem över helgen ...

annars så bor de ...

på förskolan i Björbo ...

spännande att hälsa på i Nås ...


nu får penseln vila sig ...

till i morgon kväll ...


Av Inger - 3 oktober 2014 22:31


   

jag har träffat en ängel ...

i kväll ...

tack för att du finns ...



Av Inger - 1 oktober 2014 20:33


1:a oktober ...

då är det höst ...

en isig bil ...

när jag skulle till Vansbro ...

full packning ...

för att lämna vid Erikshjälpen ...

när jag åkte hem ...

hämtade pengar ...

handlade ...

en trevlig diskussionsdag ...

med gänget ...

frisserade pappa ...

raklång på kökssoffan ...

med Vansbrobladet ...

innan middagen ...

målade en omgång ...

i strålkastar skenet ...

hann plocka ihop ...

i lekstugan ...

och fylla den med stolar ...

och andra sommargrejer ...

för vinterförvaring ...

nu har vi oktober ...

och rätt vad det är ...

så är gräsmattan vit ...

känns skönt ...

att stänga om sig ...

och gå i ide ...


ha en fin torsdag ...






Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards