Nuärjagmormor

Alla inlägg under september 2014

Av Inger - 6 september 2014 22:29


 

fredagskväll vid Nåsen ...

vi pustade ut ...

efter den intensiva veckan ...

med en fika ...

och lite avkopplande läsning ...

tills mörkret gjorde det omöjligt ...


i morse ...

åkte jag till Vansbro ...

med tårta ...

pappas födelsedag ...

tittade in på Erikshjälpen ...

när jag åkte hem ...

tänkte åka på fotboll ...

men blev städning istället ...

vardagsrum och sovrum ...

fick en uppfräschning ...

med rena fönster, gardiner ...

och duschade blommor ...

och tvätten torkade i solen ...

ett fantastiskt väder ...

i september ...

solstolen fick användas igen ...

tillsammans med en bok ...


Alice fixade semesterresa ...

till familjen ...

hennes anka ...

i ankracet i Björbo ...

var först i mål ...

5000 kr ...

i första pris ...

medan hon var på kalas ...

hos sin Samuel ...

så det kan gå ...

  


bortplockning från altanen ...

trots allt ...

lider det mot höst ...


ha en fin söndag ...



Av Inger - 4 september 2014 20:41


 


hittade en "flugsvampodling" ...

när jag tog en promenad på rasten ...


efter jobbet ...

direkt till Vansbro ...

för att skjutsa pappa ...

för att han skulle få rösta ...

har aldrig förhandsröstat  ...

och jag gjorde det inte nu heller ...

det är en speciell känsla ...

att på valdagen ...

kliva in i röstlokalen ...

och avlägga rösten ...

känns betydelsefullt, viktigt och nåt extra ...


 


en kort promenad ...

till vårt berömda fik ...

Håkanssons ...

innan vi åkte tillbaka ...

tror pappa var rätt nöjd ...

med eftermiddagen ...

det var jag också ...

trots att jag får spara in på ...

mina egna måsten ...

och lägga dem på hög ...


köpte mig en present ...

en råsaftcentrifug ...

nu ska jag bli nyttig ...



 

 

 

Av Inger - 3 september 2014 20:25


åh, vilken dag ...

och som grädde på moset ...

försvann mina glasögon ...

på utedagen ...

inga dyra, men bra ...

punka på cykeln ...

när jag skulle cykla tillbaka ...

från rasten ...


Av Inger - 2 september 2014 21:18


 


min förväxta sallad ...

har hamnat på komposten ...

plockat bort det mesta ...

som har växt i sommar ...

några krukor kvar på trappan ...

lite sorgligt ...

men ganska skönt...

att slippa vattna ...

en mycket intensiv dag på jobbet ...

två superbra vikarier ...

så vi fixade det ...

men det är svårt med öststatsspråk ...

i morgon ... 

har vi utflykt ...

med matsäck ...

det har barnen väntat på ...


fortsatte målningen ...

snart har jag kommit igenom luckorna ...

fyra ggr ...

golvvärmen är på G ...

så det tar sig ...






Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards