Nuärjagmormor

Alla inlägg under juni 2014

Av Inger - 9 juni 2014 21:30


 

Molly blåser såpbubblor ...

på sitt och Ludvigskalas ...

mamma drar ihop ...

firar båda på samma gång ...


 

Ludvig hjälper morfar ...

att snickra på sin...

och Mollys födelsedagspresent ...

vad det är ...

det får ni gissa ...

visar bilder en annan dag ...


idag ...

har vi haft en underbar dag ...

sol, värme, en riktig sommardag ...

vi leker ute ...

vilar oss efter lunch ...

leker ute igen ...

sommar är härligt ...


kvällsmat på altanen ...

Icka, Oscar och Alice ...

hjälpte till att äta upp resterna ...

kvällarna är ljuvliga ...

på altanen ...

sen vi tog bort lite träd ...

mannen klippte gräsmattan ...

vi åkte till stugan ...

med gräsklippare och kaffetermos ...

men där blåste det friskt ...

fick sitta innanför glaset ...

med kaffekoppen ...


sprungit runt och vattnat ...

det växer bra i pallkragarna ...


ha en fin tisdag ...

Av Inger - 8 juni 2014 10:50


blev en fin lördag ...

efter regn och åska ...

och väldigt växlande väder ...


gjorde färdigt lite projekt ...

under dagen ...

ett besök hos M och L ...

där mannen tillbringade lördagen ...

resultatet visar jag senare ...

hann in på loppisen i byn ...

innan de stängde ...

några småsaker inhandlades ...

fika ...


 

Mattias och jag ...

sprang runt med telefonerna ...

för att fota den här skönheten ,,,

en makaonfjäril ...

tror jag att det är ...

sen mullrade åskan ...

tänkte ta en pw när jag kom hem ...

hann en bit ...

innan ösregnet kom ...

dränkt katt ...

innan jag kom tillbaka ...

trots att jag sprang ...

och genade så mycket jag kunde  ...

 

en kvällstur till Vansbro ...

där cruisingen var tillbaka ...

 

 

 

rätt kyligt när åkte hemåt i natten ...

imorgon ...

dubbelkalasar vi ...

Ludvig och Molly ...

 

 

 

 

 



Av Inger - 6 juni 2014 23:00


en regntung fm ...

med fönstertorkning ...

av superlortiga rutor ...

en tidig lunch ...

innan vi åkte på marknad ...

Oscar trånade och ville följa ...

så han hängde med oss till Malung ...

Alice tyckte vi var ...

PRUTT ,,,

när hon inte fick följa ...

från att regnet hängt i luften ...

så slog det om ...

och blev riktigt varmt på em ...


 


ett karusellåk ...


 

och en glass ...

vinst i chokladhjulet ...

en vaxduk ...

några barnt-shirtar ...

så åkte vi hemåt ...

och slank in för att hälsa på ...

mannens syster ...


marknaden var betydligt mindre ...

än förut ...

kanske pga nya regler ...

men ett trevligt avbrott ...

i alla måsten ...


nu börjar det regna igen ...


Av Inger - 5 juni 2014 22:23


en regnig natt ...

en ok förmiddag ...

med utelek ...

fortfarande ingen ventilation ...

så vi föredrar att vara ute ...

sopplunch ...

en mysig vila ...

och lite läsning ...

sen hemgång ...

och helg ...

en koll vid stugan ...

och lite städning ...

inför helgen ...

handling ...

och namnsdagsfika hos Oscar ...

en dag i förväg ...

en tur för att spana efter vildsvin ...

som inte visade sig ...


imorgon ...

åker vi på marknad ...

om det inte spöregnar ...





Av Inger - 4 juni 2014 21:14


en lätt regnig dag ...

men vi höll oss ute på fm ...

frisk, härlig luft ...

mot den hemska inneluften ...

ventilationen stängdes av ...

pga gödsling bredvid oss ...

igår ...

togs första höskörden in ...

måste vara rekordtidigt ...


mina odlingar fick en genomvattning ...

och jag satte lite mera frön ...

mera spenat ...

den första omgången ...

är snart färdig att äta ...


fick höra en ruggig sak ...

av grannen ...

en annan granne ...

hade haft besök ...

av tjuvar i natt ...

som gått igenom den stora ladan ...

tror att det var i natt ...

som jag hörde en bil ...

som drog iväg ...

jag är väldigt lättväckt ...

brukar vara uppe ...

och titta i fönstren ...

om jag hör något ...

men inte i natt ...


en jobbdag kvar ...

sen tre lediga dagar ...

det är bra veckor ...

de här som är korta ...


ha en fin torsdag ...

Av Inger - 2 juni 2014 21:19


 


en underbar dag ...

solsken och värme ...

S och jag ...

har suttit här ...

på uteplatsen ...

och gjort vår ...

utvärdering ...

vi tycker ...

att vi gjort ett bra jobb ...

och känner oss nöjda ...

och ser framemot hösten ...

men först ska vi ha en bra sommar ...


har gjort två pw idag ...

älskar att röra på mig ...

när det är varmt, ljust och vindstilla ...

tillbaka på jobbet ...

imorgon ...

för att ta några timmar ledigt ...

och åka på anhörigträff ...


Molly ...

fick åka till doktorn ...

öron- och ögoninflammation ...

men lilla gumman ...

tar medicinen utan protest ...

tur att det blev den här veckan ...


en sån här fantastisk kväll ...

har vi haft ...

en kaffe ...

och en bok ...

i soffan på altanen ...

är så glad ...

att vi tog ner några träd ...

för nu kommer solen ...

in på altanen ...


sämre väder på G ...

men jag försöker njuta ...

av de fina dagarna ...


Av Inger - 1 juni 2014 21:49


 

en sommarbukett ...

till vår älskade Ludvig ...

som fyller 5 år idag ...

vår arbetskille ...

har precis lärt sig cykla ...

vi väntar med kalaset ...

till nästa helg ...

för syrran fyller år om två veckor ...

och dessutom ...

så har Molly feber idag ...

ingen bra kalasstatus ...


vaknade till solsken ...

och ingen blåst ...

mannen lade in mattan i lekstugan ...

så nu är lilla huset färdigt ...

jag har ägnat mig åt ...

trädgårdsarbete ...

mina 15 potatisar ...

har tittat fram ...

det växer bra överallt ...

planterat mina sommarblommor ...

i krukor ...

och fixat lite vid stugan ...

vi avslutade helgen ...

med tacopaj ...

på den soliga och varma altanen ...

det är livskvalitet ...

att kunna leva utomhus ...

mera sånt vill jag ha ...


en powerwalk ...

med lite blomplockning ...

midsommarbuketten är redan på G ...


imorgon ...

utvärderar vi ...

så det är ingen vanlig jobbdag ...


ha en fin start på veckan ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards