Nuärjagmormor

Alla inlägg under april 2013

Av Inger - 8 april 2013 20:58


nu vill jag ha värme ...

och jag vill bli av med snön ...

jag vill ha VÅR ...

men vi har kyligt ...

trots solsken ...

knappt plusgrader ...

vi är fortfarande i chock ...

alla är berörda ...

av lördagskvällens händelse ...


måndag på jobbet ...

rätt vanlig dag ...

som dessutom var ovanligt lång ...

i morgon ...

ska vi göra nåt ovanligt ...

vi ska gå på teater ...

det är nåt som våra barn ...

får uppleva rätt sällan ...

men ibland ...

besöker något teatersällskap ...

vår by ...

och då gäller det ...

att passa på ...


önskar er en fin tisdag ...

Av Inger - 7 april 2013 21:21


glömde berätta ...

dagens glada vårtecken ...


har sett ...


 

tranor på dagisåkern ...

och


 

svanar flög över huset ...


äntligen våras det ...

trots kylan ...

och snöfallet igår ...

Av Inger - 7 april 2013 20:41


har fortsatt vara ...

en kylig dag ...

vi tog en tur till Björbo ...

för att lämna tillbaka ...

skidor ...

och hälsa på M och L ...

fikade ...

Ludvig visade oss ...

sina cykelfärdigheter ...

med sina nya däck ...


mannen och sonen ...

har nästan gjort ...

tvättstugan färdig ...

slöat i soffan ...

framför en fotbollsmatch ...

vi har känt oss låga ...

hela dagen ...

sonen gick på en minnesstund ...

i kyrkan ...

och tände ett ljus ...

många är berörda ...

långt in i själ och hjärta ...

av gårdagens händelse ...

sorg och glädje ...

går hand i hand ...

än en gång ...

inser jag ...

lev i nuet ...

mer än du gör ...

morgondagen ...

vet man ingenting om ...

och tur är väl det ...


lååååång måndag ...

men jag lever ...

  


Av Inger - 7 april 2013 14:53


vi vaknade ...

till en gråmulen dag ...

både vädermässigt ...

och själsligt ...


  igårkväll ...

fick vi meddelande om ...

att ...

en av byns ...

stora personligheter ...

lämnat oss ...

och byn i chock ...

känd och omtyckt av alla ...

blir det tomt ...

på byn ...



Av Inger - 6 april 2013 22:02


helt plötsligt ...

blev det aprilväder ...


 


världens snöoväder ...


 


å så var världen vit igen ...



Av Inger - 6 april 2013 12:24


 


lördagsfix ...

tagetesplantering ...

och lite försök med ...

egna torkade perenna frön ...

tog en tur till grannbyn ...

inhandlade grönsaksfrön ...

och ett loppisbesök ...

gjorde några "fynd" ...

glasen är barndomsminnen ...

när jag hittar såna här ...

så uppdaterar jag lagret ...

handlade för 73 kr ...

ett riktigt storinköp ...


nu ska jag försöka mig på ...

att göra en fotobok ...


Av Inger - 5 april 2013 21:02


  

har flödat ...

en härlig uteförmiddag ...

sen var jobbveckan över ...

lunch ...

en tur till stugan ...

en promenad på isen ...

i solen ...

matinköp ...

en glass och en bra tidning ...

i vårsolen ...

medan mannen putsade bilar ...

besök av busungar ...

och pappan på cykel ...


 


Oscar tycker om att klättra ...

i Sagas klätterträd ...


 


Alice sprallice ...

väntar på att lekstugan ska öppnas ...

och tömmas ...

på trädgårdsmöbler ...


 


sandlådan, just nu vattenlådan ...

är spännande ...

att gegga i ...

och sprätta vatten på varandra ...


Oscar stannade kvar ...

åt några ananasbitar på pizzan ...

innan vi cyklade hemåt ...

en kaffe ...

innan jag och Icka ...

tog oss en cykeltur ...

till Närsjö ...

den första den här säsongen ...

inga tranor i sikte ...

snön är fortfarande kvar ...

på åkrarna ...

så vi får vänta ett tag till ...


i morgon ...

ska jag göra färdigt ...

lite småprojekt ...

i min ensamhet ...

mannen åker på kurs ...

så då finns det tid ...


 ha en fin lördag ...

Av Inger - 4 april 2013 20:33


  

gäsp ...

vad trött jag är ...

sov så dåligt i natt ...

somnade tre timmar ...

innan jag skulle upp ...

fixade förmiddagen ...

och stack till Vansbro ...

direkt ...

när jag slutade ...

apoteket ...

föräldrabesök ...

handling ...

innan jag var hemma igen ...

lång dag ...

med andra ord ...

hade middagen i princip klar ...

himla skönt ...

slötittat på TV ...

ska snart koja ...

för jag öppnar i morgon också ...

sen har vi helg ...

och en lördag ...

för mig själv ...

mannen kursar ...


ha en fin fredag ...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards