Nuärjagmormor

Alla inlägg den 11 april 2013

Av Inger - 11 april 2013 20:02


 


idag ...

kom paketet från Odla.nu ...

en månad ...

minst för tidigt ...

som ni ser ...

syns snön bakom krukorna ...

jag hade skrivit ...

i ordern ...

när jag ville ...

att det skulle levereras ...

men det hade de missat ...

skrev ett lite argt mail ...

fick svar direkt ...

där det bads om ursäkt ...

och att jag kunde ...

plantera i krukor ...

tills det var dags för utplantering ...

jag skickade tack ...

sen började jag fundera på ...

var det allt ...

inget för allt besvär ...

som blir merjobb ...

ingen jord att plantera i ...

bära ut och in ...

en månad ...

och dessutom betala fakturan ...

skickade en förfrågan om ...

reducering av fakturan ...

och det blev faktiskt halverad ...

sen får vi väl se ...

om växterna lever ...

när det är dags ...


inte vårvarmt idag heller ...

isvindar ...

moppat golv ...

och bytt sängkläder ...

på em ...

en promenad ...

och en till ...

lite senare ...

sen fick jag ta itu med planteringen ...


det är Hansarosor i hinken ...

tåliga till tusen ...

men jag vet inte hur de trivs ...

i en hink ...

en sorts lilja ...

och ranunkler ...

i de mindre krukorna ...


fredag i morgon ...

då drar ...

stora däckbytarhelgen igång ...


ha de ...




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards