Nuärjagmormor

Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Vilken härlig dag ...

Av Inger - 25 februari 2013 21:15


  

vilken härlig dag ...

-16 grader ...

i morse ...

men sen blev det en kanondag ...

vi har tillbringat 5 timmar ...

utomhus ...

kollat in grillplatsen ...

ätit mellis i Asphagen ...

och bara lekt ...

vi har ju sportlov ...


ikväll ...

har vi kollat på en lokal ...

som ska bli ...

servicepunkt ...

vi vet inte mycket ...

men någon sorts kommunal service ...

kommer det att bli ...


nu gäspas det stort ...

frisk luft och sol ...

är ett bra sömnmedel ...

men vilken energi ...

vi har fått av att se ...

  

som vi längtat ...


ha en bra tisdag ...


 
 
Ingen bild

Love

26 februari 2013 11:05

Hejsan Vännen!
Första dagen på länge som jag kännt energin strömma. Det har varit en jobbig tid med mycket smärta men nu ser jag framåt mot vår.
På fredag är det Vår och jag ska be om hjälp att sätta upp vårgardiner.
Du har verkligen fullt omkring dig men så mycket glädje du får av både barnbarn o jobbarbarn.
Inte lätt att hinna med föräldrar barn branbarn o jobb. Glöm inte bort dig själv. Bor du själv eller är du gift? Jag har nog missat det.
När man har någon anhörig på boende så försvinner det alltid saker. Där Leif är finns bara 8 patienter så det funkar rätt bra men jag kan se någon ha Leis skjorta o i hans garderob kan jag hitta andra kläder.
I går när jag kom hade han inga strumpor utan var barfota. Personalen sa att han tar av dom hela tiden och hittade inga när jag bad om strumpor. Då hör det till saken att förra gången Elinor var där tog hon med sig 5 nya par. Nästa gång tror jag jag ska köpa 10 par. Hans glasögon var också borta men det värsta är att han själv lägger skaer överallt på hela avdelningen. Har bett dom kolla papperskorgen innan den töms för där hittade jag hans klocka en gång.
Det var sorgligt i går för han verkade inte känna igen mig eller Tony. Allt har gått så fruktansvärt fort för 6 månader sedan hade vi kontakt kunde prata och skratta o nu är allt borta.
Om du bodde närmare skulle jag bjuda dig på vårtårta på fredag men när jag sitter här ska jag tänka på dig.
Var rädd om dig och ha det riktigt bra. Vill skicka en tackkram för alla fina kommentarer du skriver till mig.

Inger

26 februari 2013 15:26

Tack för dina fina ord! Det är skönt att veta att någon tänker på en och vet hur det är att ha nära och kära på boende ... det är tråkigt när försämringen går så fort för din man ... men han mår säkert bra i allafall ... det är värre för dig!

Hoppas tårtan smakar, det var en bra idé tycker jag/kram Inger

 
carina

carina

26 februari 2013 20:10

Hej !

Ja vi har verkligen haft fint väder och vårkänslorna spirar.

Kram !

http://carri.bloggplatsen.se

Inger

26 februari 2013 20:30

Ja, samma här!!!

kram Inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inger - 6 december 2023 14:04

  livet tuggar på ... sonens välbefinnande ... kommer sakta tillbaka ... fick påringning från fk ... ville fråga om arbetsgivaren ... hade nåt annat jobb åt honom ... när man är lastbilschaufför 😀   "för tre veckor sen  vi...

Av Inger - 30 november 2023 19:51

  en november ... som blev en av de värsta i mitt liv ... Jobbmässigt ... väldigt bra ... jobbat varje dag ... men vi har levt i ett vakum ... hela hösten ... sonen har svävat mellan liv och död ... innan han akut ... blev operera...

Av Inger - 4 november 2023 21:11

  oktober rann iväg ... och slutade med 3 dm snö ... som snart är borta ... eftersom det regnat i 2 dygn... Alice hann i allafall ... åka skidor ...   sonens magkrångel fortsätter ... sovit på lasarettet en del nätter ... varvat m...

Av Inger - 22 oktober 2023 20:07

  tillbaka ... nu är vi i mitten av oktober ... mycket har hänt ... livet rullar på ... skördat, förberett för en ny sommar ....         På sätt och vis ... är det en skön tid, hösten ... plockat ihop loppisen ... börjar fö...

Av Inger - 28 augusti 2023 21:10


    en riktig överraskning ... när jag kom hem ... sonen hade plockat kantareller ... på lunchen i skogen ... så mycket svamp har jag aldrig sett ...    ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards