Nuärjagmormor

Alla inlägg under januari 2013

Av Inger - 5 januari 2013 14:28


är det ...

som gäller idag ...

Vinterstudion ...

tar upp hela em ...

vi har en fin vinterdag ...

-10 i morse ...

men nu har tempen ...

rört sig uppåt ...


hälsade på Vansbro ...

igår ...

glada föräldrar ...

lite ärenden ...

och sen fick vi ...

pizzaätare här ...

Alice och Oscar ...

de tog ett långt bad ...

innan hemgång ...

dessutom ...

ritade och målade vi länge ...

båda är otroligt ...

ritintresserade just nu ...

bokstavsintresset ...

har vaknat hos O ...


under fm ...

har laddat upp kort ...

för beställning ...

tar sin lilla tid ...

när man drar igång ...

börjar fundera på ...

hur jag ska ta mig upp ...

på måndag morgon ...

för nu sover jag ...

läääänge på morgonen ...

och är inte ett dugg trött ...

när jag lägger mig ...

seeent ...


det är gnistrande vackert ute ...

men det blir klent ...

med utevistelse idag ...

fick inbjudan ...

till Björbo ...

för att se ...

slaget om Siljan ...

mellan Mora och Leksand ...

en match i hockeyn ...

som är flyttade till ...

Globen ...

för att få in så mycket folk ...

som möjligt ...

tågen är fullproppade ...

med masar och kullor ...

på väg till huvudstaden ...

vem jag håller på ...

är ingen jättefan ...

men ok då ...

Leksand ...


ha en fin trettondagsafton ...

Av Inger - 3 januari 2013 21:51


 


kvällspyssel ...

framför TV:n ...

virkade bakelser ...

till lekstugan ...


Av Inger - 3 januari 2013 15:02


skallebanken ...

kom helt akut igår kväll ...

mitt under ...

Läckbergfilmen ...

försökte jag med ...

kyla på pannan ...

men det enda som hjälpte ...

var att kräkas ...

mår bra idag ...

så någon kräksjuka ...

var det nog inte ...

antagligen ett migränanfall ...

men kvällsstunden ...

med Oscar och Alice ...

ändrar vi på ...

ifall ...


ställde in Vansbroresan också ...

mycket pga ...

att det snöade lite i morse ...

3 cm ...

och plusgrader ...

så nu är det vitt igen ...

ett ljuvligt väder ...

under min promenad ...

mellan skidtävlingarna på TV ...


sitter i soffan ...

och virkar bakverk ...

lämplig sysselsättning ...

när man är ledig ...


en bra dag ...

till er alla ...

Av Inger - 2 januari 2013 19:16


nytt år ...

nytt liv ...

nya förutsättningar ...

kastat ut julen ...

plockat in våren ...

ljust och fräscht inne ...

gör mig ...

lätt i sinne ...

tvättat en maskin ...

med rött ...

städat bakom soffan ...

så nu kan jag slå mig till ro ...


en fika med en kollega ...

som kom på besök ...

el egentligen ...

en kopp te ...

känns bra att vila magen lite ...


hämtade nyckeln ...

till gymmet ...

för ett träningspass ...

ja, du läste rätt ...

här hämtar man nyckeln ...

på macken ...

lämnar sitt kort ...

och tränar så länge man vill ...


  


mina favoriter ...

crosstrainern och löpbandet ...

på med musik ...

och sen springa i alla varianter ...


hann med en kvällspromenad ...

innan jag njuter i soffan ...

i mitt nystädade ...

vardagsrum ...

tänker mig en Vansbrotur ...

i morgon ...

med besök ...

och lite ärenden ...


grattis till ...

Emma i Västerås ...

och Ronny i Nås ...

som fyller nästan jämnt ...


ha en bra kväll ...

nu ska vi se på vackra bilder ...

från Fjällbacka ...

Av Inger - 1 januari 2013 15:43


en fin nyårsafton ...

är passerad ...


Oscar och Alice ...

var på besök ...

för att äta lunch ...

vi gick en promenad ...

i vårvädret ...

och det halkiga underlaget ...

innan ...

vi åkte till ...

Ludvig och Molly ...

för att äta middag ...


 


en jättegod trerättersmeny ...

blev vi bjudna ...

på ...

två superpigga ungar ...

som slocknade ...

strax före tolvslaget ...

vi spelade bingolotto ...

och vann några småvinster ...

läste sagor ...

för Ludvig ...


 


Molly har nya klänningen ...

på sig ...


 


och visade oss ...

hur man rider ...

på julklappshästen ...


+ 4 grader ...

när vi åkte hemåt ...

för att släppa in Saga ...

men folk och smällare ...

i kvarteret ...

gjorde att Saga ...

tordes komma fram ...

och komma in ...

02.15 ...

så i morse blev det sovmorgon ...


seg på fm ...

tror jag ska skippa kaffet ...

ett tag ...

blivit för många koppar ...

på sistonde ...


har iallafall ...

plockat bort ...

alla tomtar ...

och städat i julsakerna ...

en del ska slängas ...

och lämna plats för annat ...

lite andra lådor ...

har också hittat hem ...

med hjälp av mannen ...

ett syprojekt ...

har jag fixat ...


i morgon ...

börjar mannen jobba igen ...

känns rätt ok ...

för jag behöver ...

några dagar i ensamhet ...

för att städa ...

plocka bort julen ...

hämta in våren ...

och känna mig förberedd ...

för jobbet igen  ...




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards