Nuärjagmormor

Alla inlägg under december 2012

Av Inger - 3 december 2012 20:32


 


grannens fina bock och tomte ...

har kommit på plats ...

kom just på ...

att jag också har en ...

tomte någonstans ...


en väldigt kylig dag ...

-18 på lunchen ...

så vi höll oss inne ...

få barn ...

för kallt för en del ...

kallt inomhus ...

också ...

så fleecan har suttit på ...


nu har vi varit till ...

Oscar och Alice ...

en liten Oscarpresent ...

och russin till Alice ...

inte sett någon i fyrklövern ...

under helgen ...

så nu har vi fått våra kramar igen ...


nu är Toyotan upptinad ...

för morgondagen ...

men det är motorvärmare som gäller ...

fortfarande ...

tempen står på -23 just nu ...

det är säkert jättekallt ...

när vi vaknar ...

det här är absolut inte mitt väder ...

bara en massa krångel ...

med allt ...


hoppas ni har det bra i kylan ...

Av Inger - 3 december 2012 07:24


kyligt ...

- 20 på termometern ...

dagens klädsel blir ...

täckbyxor, jacka, mössa, vantar ...

och powerstövlar ...

känner redan ...

att det här blir en seg dag ...

en dag att bara överleva ...

halva styrkan ...

är på löneinformation ...

och förkylning härjar ...


ha en bra dag i kylan ...

Av Inger - 2 december 2012 19:43


   


kavlade ut en del av degen ...

på fm ...

degen är gjord på ...

mjölkfritt fett ...

så att alla kan äta kakorna ...


ett besök i D-J ...

mannen hittade lite kläder ...

och jag en mössa ...

och några julklappar ...

tog en promenad ...

runt byn ...

när jag kom hem ...

trots -16 grader ...

så var det skönt ute ...

nu skulle jag tro ...

att det är runt -20 ...

när vi vaknar imorgon ...

det här vädret ...

är verkligen inte mitt ...

jag tycker inte om ...

snö och framförallt inte kyla ...

jag fryser konstant ...


men vi får ta det vi får ...

ha en bra måndag ...

kram till er alla ...



Av Inger - 2 december 2012 10:24


  

vaknade till en kall morgon ...

-16 grader ...

brrr ...

solen visar sig ...

det är vackert ...

lagar mat i massor ...

för att ha middagen fixad ...

under veckan ...

det är klent med fritid ...

innan torsdag ...


en tur till Järna ...

för att kolla lite kläder ...

och annat fint ...


ha en bra söndag ...

Av Inger - 1 december 2012 20:09


 


en fika på Håkanssons ...

när vi var till  Vansbro ...

på julskyltning ...

isande kallt idag också ...

det småsnöar hela tiden ...

men blir inte många cm ...

på marken ...

vi fortsatte till ...

Lokstallet ...

där VUC höll till med sin mässa ...

och UF-företagen visade upp sig ...


 


VUC i Vansbro ...

storsatsar på ungföretagsamhet ...

och lyckas med bravur ...

tjejen i mitten ...

är barnens kusin Ida ...

här finns hennes ...

och kompanjonernas UF-företag ...


en lugn hemmalördag ...

framför TV:n ...

så mycket bättre ...

och sen ska jag se på film ...

mina favoriter i ...

sex and the city ...


ha de ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards