Nuärjagmormor

Alla inlägg under november 2012

Av Inger - 5 november 2012 21:07


pustar ut ...

efter en väldigt lång dag ...

sen kvällsmat ...

och en byrunda ...

med sonen ...

i det sköna vädret ...

tung i huvudet ...

ögona svider ...

eftersom ...

ventilationen varit avstängd ...

pga ...

att bonden sprider gödsel ...

och det luktar ...

nåt förskräckligt ...


lite förberedelser ...

inför "spökfesten" ...

som vi bjudit Blåbär på ...

inget avancerat ...

men ett kul avbrott ...

i vardagslunken ...

  

utelek ...

efter lunch ...

krattat löv ...

ifall snön är på väg ...

såg ett gäng domherrar igår ...

de brukar visa sig ...

ett par dagar innan det snöar ...


en ny blomhylla ...

i sovrummet ...

medan vi väntar på tapeterna ...

byter dörr-och fönsterfoder ...

och blomhyllor till vita ...

när vi tapetserar om ...

blir så mycket ljusare inne ...

i rummen ...


ha en bra tisdag ...


Av Inger - 4 november 2012 20:48


en gråmulen morgon ...

en sväng med Alice ...

som skulle sova ...

duggade lätt ...

när jag gick hemåt ...

mannen drog igång ...

med tapetseringen ...

blir jättebra ...

men vi behöver lite mera tapet ...

får beställa i morgon ...

en potatisgratäng i ugnen ...

medan jag såg en period ...

innebandy ...

stryk för grabbarna ...

med två mål ...

tyvärr missade jag ...

sonens mål ...

när jag var hem och åt ...

fortsatte titta på ...

handbollen ...

så söndagen har jag ...

tillbringat i hallen ...

precis som i gamla tider ...

älskar att vara i idrottens värld ...

vi kollade till stugan ...

i halvmörkret ...

i skenet av en ficklampa ...


måndag i morgon ...

låååång dag ...

möte direkt efter jobbet ...


Av Inger - 3 november 2012 10:51


 

till alla nära och kära ...

som inte finns med oss längre ...


en tur till kyrkogården ...

för att tända några ljus ...

mycket folk i rörelse ...

i det grådassiga vädret ...

till kvällen ...

är det ljusmässa ...

i kyrkan ...

det tänds ett ljus ...

för barnens farmor ...

i grannbyn ...


mannen har rivstartat ...

med att riva tapeter ...

i sovrummet ...

det är lång startsträcka ...

men sen går det ...

med blixtens hastighet ...

när han får upp farten ...


hoppas ni får ...

en fin helg ...



Av Inger - 2 november 2012 22:06


en seg fm ...

med regnväder ...

så det var skönt ...

att få gå hem tidigt ...

kände för att baka ...

när jag kom hem ...

blev både en paj ...

och kolakakor ...

lite handling ...

inför middagen ...

som jag tycker själv ...

blev rätt ok ...

entrecote & hasselbackpotatis

stod på menyn ...

sen rullade kvällen på ...

med ...

bus i soffan ...

godis ...

utklädning ...

alla lekbackar upp och ner ...

ett besök ...

A och R ...

med barn ...

bad för Ludvig och Molly ...

den obligatoriska ...

hårdmackan ...

innan alla försvunnit hemåt ...

då hade Björbisarna ...

glömt det som de skulle ...

hit och hämta ...

Mollys yoghurt ...

så det blev en snabbis ...

för att lämna frukosten ...

mörkt, blött och disigt ...

efter vägen ...

typiskt allahelgonsväder ...


i morgon ...

ska jag inte gå upp kl 5 ...

känner mig rätt trött ...

i ögonen ...

men inte i kropp och själ ...

trots ett himla stim ...

under kvällen ...

så känner jag mig rik ...

när alla är samlade ...


ha en fin lördag ...



Av Inger - 1 november 2012 20:30


idag ...

har vi haft plusgrader ...

och lite blåsigt ...

men vi tog en promenad ...

till campingen ...

och lekte lite ...

många vattenpölar att passera ...

har man galonkläder ...

är det ok att plumsa ...

men har man inte det ...

så blir det väldigt blött ...

men det är skönt ...

att det är så pass varmt ...

snön är i princip borta ...

bara lite  högar här och där ...

snabbade mig till Vansbro ...

hälsade på ...

frisserade ...

och fikade ...

innan lite ärenden avklarades ...

böcker till bibblan ...

och hittade den här ...

som blir intressant att läsa ...


 


snålhandlade ...

som min son säger ...

det betyder ...

att man bara handlar ...

extraprisvaror ...

nu gjorde jag inte riktigt det ...

men med en rabattcheck ...

på 10% på köpet ...

så känns det som extrapris ...

plockade ihop ...

en sallad till min kvällsmat ...

som blev jättegod ...


en promenad ...

i mörkret ...

innan jag bänkar mig ...

framför TV:n ...


fredag i morgon ...

så skönt ...

dessutom helg ...

mina barn är inbjudna på middag ...

Molly gillar ...

hasselbackspotatis ...

så det får det bli bl a ...


ha en fin morgondag ...


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards