Nuärjagmormor

Alla inlägg under oktober 2012

Av Inger - 13 oktober 2012 13:49


 


Alice och pappa ...

kom för att byta däck ...

så A fick hjälpa mig ...

att sortera sybehör ...

knapparna var spännade ...

att leka med ...


Av Inger - 13 oktober 2012 06:00


Till minne av

Tommy

  

För några veckor sedan

tog jag upp telefonen ur fickan …

fått ett sms från min dotter,

det verkar som om Tommy har gått bort”,

några sekunder stod världen still.

Tommy, min fotbollskompis under ett flertal år,

min och mina döttrars fotbollstränare …

Vi tränade, spelade och pratade fotboll

under -90-talet i Nås IF,

dam- och flickfotbollen blomstrade under Tommys engagemang.

Mina döttrar fick en fotbollsfostran

som ledde till spel i den nästa högsta serien.

För några år sedan träffade jag Tommy igen,

på en fackkurs i Brunnsvik.

Vi pratade om gamla tider

och han berättade om sina älskade tjejer.

Han var så stolt över Sandra

som skulle åka till Turkiet

för att jobba

och Emma som spelade fotboll.

Jag blev så glad

över att han berättade om Cely,

sin fru,

det kändes som om

Tommy hittat hem

och fått det bra i livet.

När jag i våras fick veta

att han drabbats av sjukdom

så kändes det fruktansvärt orättvist. 

Några månader senare

möttes vi på Malungs marknad,

vi pratade länge,

han berättade om sin sjukdom

men såg framåt,

men inte emot sin femtioårsdag.

 Han såg ändå pigg och frisk ut,

verkade rätt ok.

Därför kom budet

om att Tommy

lämnat sina nära och kära

som en chock.

Jag hoppas att

Tommy

får använda sin tränarkompetens

någon annanstans,

för en grön gräsmatta

och en fotboll var Tommys liv.


 Inger




Av Inger - 12 oktober 2012 21:27


ja, ni läste rätt ...

det snöade på fm ...

blev lite vitt ute ...

kylan drog med sig snön ...

över vårt landskap ...

Alice ...

var rätt förvånad ...

över fenomenet ...

SNÖ ...

någonting vitt från himlen ...

som smälte ...

när det landade på handen ...

som tur var försvann den ...

rätt snabbt ...

men den är i antågande ...

helt klart ...

åh, vilken hemsk vinter ...

som närmar sig ...

en intensiv em ...

fram till 17 ...

och nu är det helg ...


skrev om min vän ...

som gick bort ...

för några veckor sedan ...

har knåpat ihop ...

"till minne av "

och skickat till DD och DT ...

publicerad i DD idag ...

har jag hört ...

tror att den kommer i DT imorgon ...

sänder en tanke till ...

Tommys familj ...

som tar adjö i morgon ...

Carpe Diem ...


i morgon ...

ska det sista plockas ...

in ...

lite leksaker ...

och båten ...

ska upp på altanen ...

för vintern ...

lite sommarskor ...

ska också gömmas undan ...


isskrapan ...

och täckjackan ...

behövdes idag ...

sorgligt men sant ...


en fin lördag ...

till er alla ...





Av Inger - 12 oktober 2012 08:35


 


vaknade ...

till en kylslagen fredag ...


ha en bra dag ...

Av Inger - 11 oktober 2012 15:41


 


nu är verkligen hösten här ...

även om det känns ...

som om den kom ...

efter midsommar ...

idag har det varit en strålande dag ...

vi har plockat ihop ...

städat ute ...

plockat in ...

bytt plats med grejer ...

pulkorna närmare dörren ...

lekstugan fylld ...

med sommarsaker ...

och tillbommad ...

lite dystert ...

att göra vinter ...

känns som om det långt till vår ...

slutade tidigt ...

men eftersom ...

jag strax går tillbaka ...

på möte ...

så har det varit en lugn em ...

en present inhandling ...

Precent ...

ett besök hos sonen ...

innan hans jobb börjar ...

en långpromenad ...

på över en timme ...

i solen ...

för att uträtta ett ärende ...

som jag fick fixat ...

nu kan jag glömma det ...

nu ska jag hoppa i duschen ...

innan jobbet kallar ...

igen ...


ha en fortsatt fin dag ...


Av Inger - 10 oktober 2012 20:46


blev en VAB-dag ...

tillsammans med Alice och Oscar ...

lite snoriga ...

men inte så sjuka ...


 


Oscar sysselsatte sig ...

hela fm ...

med en glasslåda loppis-lego ...

som han missat ...

hela sommaren ...

han är en fantastisk konstruktör ...

och har stort tålamod ...

när inget annat lockar ...

till att springa och brottas ...


Alice var trött ...

redan på fm ...

klädde på henne ...

bäddade i vagnen ...

vackert väder ...

efter att kylan ...

släppt ...


 


Pannkaka och drottningsylt ...

till lunch ...


vi gick ut en sväng ...

på gården ...

krattade lite löv ...

plockade ut mitt granris ...

på landen ...

Oscar snickrade lite ...

en liten test ...

för att se hur det blev ...

vid utevistelse ...

men ingen hosta ...

som Oscar brukar få ...

så imorgon ...

är det jobbdag igen ...


gick en sväng ...

och tittade på lite möbler ...

innan ...

bönderna ...




Av Inger - 9 oktober 2012 20:01


 


det är inte det ni tror ...

att det är ...

det är bättre ...

chokladbollar

naturligtvis ...

fanns det älgbajs ...

när vi gick på älgjakt ...

kyligt och snålblåst ...

men vi var väl påpälsade ...

för vår jakt ...

träffade på Helga ...

matsäck och lek ...

på fm ...

innelek på em ...

med ...

Björnjakt innan vi gick hem ...

nu smyger vi över ...

från älgen ...

till björnen ...

med sagor, sånger, pyssel ...

och andra aktiviteter ...

egentligen ...

processmöte i morgon ...

med det antagligen VAB ...

för O och A är sjuka ...

och mamma ...

har det tajt på jobbet ...


en promenad i kväll ...

och nu bänkad ...

framför TV:n ...

ett av mina absoluta favoritprogram ...

har omstart ...

äntligen hemma ...


ha en bra onsdag ...


Av Inger - 8 oktober 2012 20:13


idag ...

drog älgjakten igång ...

även hos oss ...

vi har klippt och klistrat ...

och gjort älgar ...

glömde fota ...

får bli en annan dag ...

ute hela em ...

barnen arbetssamma ...

krattade en massa löv ...

och körde iväg ...

kyliga morgnar ...

ger vackra dagar ...

den här tiden på året ...

Alice och Oscar ...

följde med hem ...

lite "slaka" ...

vi får se hur de mår ...

i morgon ...

jag kanske vabbar ...

mamma har svårt att vara hemma ...

den här veckan ...


i morgon ...

ska vi på jakt ...

med matsäck ...

och hoppas få syn på en älg ...


ha en bra tisdag ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards