Nuärjagmormor

Alla inlägg under juli 2012

Av Inger - 25 juli 2012 22:14


klicka här ...

för att se fina bilder ...

lekt med redigeringen ...

i kväll ...


  

Av Inger - 25 juli 2012 21:17


 

jag har sprungit ikväll ...

inte över häckar kanske ...

men ...

nästan ...

vi har efterlysning på   ...

vill inte visa sig ...

men bra temperatur ...

och pyttelite regnstänk ...

man får vara nöjd ...

med det lilla ...


en tur till skogen ...

men det dröjer ett tag till ...

innan blåbär och hallon ...

ska plockas ...

det börjar bli rött ...

på vinbärsbuskarna ...

så CD-skivorna ...

gör sitt jobb ...

skrämma skator ...

jobbigt med bärtider ...

med gott ...


min rensning har fortsatt ...

oj, vad jag hittar grejer ...

köpt och glömt ...

ni vet ...

men mycket flyttar ut ...

i garaget ...

inför några loppisar ...

som är planerade ...


min bästa tid ...

börjar nu ...

alltså ...

sport från morgon till kväll ...

  

i morgon ...

har vi tänkt oss en liten skogstur ...

kultur i tiomilaskogen ...

konst, loppis, mat, fika mm ...

i de små byarna ...

i Malungs finnmark ...


men nu njuter vi av ...

3-0 till Sverige ...



Av Inger - 24 juli 2012 22:09


köpte en betongplatta ...

till födelsedagsbarnet ...

nyupplockad ...

hos Nås Outlet ...

alldeles rykande färsk ...

med en väldigt ...

passande text ...

i dessa regntider ...


på sommaren

är regnet

varmare


sant som det är sagt ...



Av Inger - 24 juli 2012 16:53


 


det här är min "bibel" ...

en inspirerande bok ...

om att spara, kasta, sälja el e bort ...

läser i den lite då och då ...

och får ny energi ...

har rensat i linneskåpet ...

gardinlängder ...

som inte används ...

åker ut ...

eller sparas till syprojekt ...

men på en annan plats ...

det är spännande att se ...

vilka mängder ...

man kan klämma in ...

i ett skåp ...

borde vara tekniskt omöjligt ...

tror jag ska ...

ta itu med ...

stora klädkammaren ...



Av Inger - 24 juli 2012 14:23


 

gissa vädret ...

tror jag blir tokig ...

knappt en solgnutta på 4 veckor ...

det här blir en lång ...

höst och vinter ...

sytt gardin till jobbet ...

brännt bilder ...

från datorn ...

joggat en runda ...

haft besök av Alice ...

men nu är det tomt ...

på idéer ...

det är tur att OS börjar ...

för vädret ser lika dåligt ut ...

nästa vecka också ...

  




Av Inger - 23 juli 2012 22:52


 


nu blommar den här ...

väldoftande skönheten ...

en gammaldags ...

buskros ...

som tål våra breddgrader ...


vi fick oväntat besök ...

av mannens syster ...

som var på genomresa ...

sen gjorde vi ...

en snabbtur till Ludvika ...

lite barnkläder ...

hamnade i påsarna ...

som vanligt hittar jag inget ...

som jag vill ha ...

lite halvareapriset på Åhléns ...

och ett Rusta besök ...

sen stängde affärerna ...

åkte andra sidan hem ...

från Ludvika ...

för att se nåt annat ...

efter vägen ...

passerade småbyar ...

och gjorde avstickare ...

som turister ...


nu hoppas jag på bättre väder ...

men fronten ...

ser ut att ligga över Dalarna ...

ni andra får solsken ...

  


Av Inger - 23 juli 2012 11:13


satt uppe till 01 i natt ...

och tittade på OS-2000 ...

i min ensamhet ...

mindes guldhjältar ...

bla brottaren ...

som inte finns hos oss längre ...

den här veckan ...

tänds elden i London ...

skönt att ha nåt att göra ...

om det här vädret ...

ska fortsätta ...

för gissa ...

väderstatusen ...

det är inte så svårt ...

REGN ...

får nog äta i ris ...

i vinter ...

för potatisen ...

växer klent ...

även i potatisen förlovade land ...


vad gör man i regnet ...

jo ...

städar skåp ...

uppdaterar vad som finns i frysen ...

kokar fisk till Sagis ...

klickar på datorn ...

får fundera på någon utflykt ...


  

kramar till mina två ...

EMMOR ...

och Emma i Västerås ...

ha en bra dag ...


vardagsrummet finns här ...




Av Inger - 22 juli 2012 22:32


städat i mina gömmor ...

sorterat ur skåpen ...

i sånt jag vill ha/inte ha ...

städat i pappershögen ...

innan den blev för hög ...

beställt kort ...

som också tar sin tid ...

hämtat pizza ...

som vi åt vid stugan ...

en fin kväll ...

varmare på altanen ...

än inne i stugan ...

vi har haft en fin sommar ...

eller ...


nu har vi haft två ok dagar ...

men ev regn ...

i morgon ...

vad ska man då göra ...



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards