Nuärjagmormor

Alla inlägg under maj 2012

Av Inger - 7 maj 2012 20:57


som jag har misstänkt ett tag ...

så har jag drabbats av ...

tennisarmbåge ...

besökte läkaren idag ...

en spruta i armbågen ...

tabletter ...

remiss till sjukgymnast ...

tung i armen just nu ...

men får hoppas på bättring ...

streching skulle vara bra ...

får försöka med det ...


en kylig morgon ...

blev en solig dag ...

men kallt ...

i luften ...

nu vill jag ha värme ...

men konstigt nog ...

växer det i trädgården ...

trots kylan ...


en kollega har ...

fixat pallkragar ...

så nu ska vi odla lite ...

gräslök, rabarber och sånt ...

som sköter sig lite själv ...

och växer fort ...


planerna på en mer inbjudande gård ...

går vidare ...

vi väntar bara på värmen ...

  


Av Inger - 6 maj 2012 14:09


 


trampade trampbil ...

och åkte vagn ...

genom Asphagen ...

  gassar ...

men kyligt i luften fortfarande ...


 


klätterapa ...


 


Alice i gröngräset ...


 


snickare ...

tillsammans med morfar ...



Av Inger - 6 maj 2012 09:19


  

solen skiner ...

himlen är alldeles ljusblå ...

vi ska strax gå UT ...

Alice har sovit bra ...

vi gick upp 7.45 ...

det tackar jag för ...

Saga låg utanför sovrumsdörren ...

och väntade ...

också lugn hela natten ...

det är inte vanligt ...


grattis till Emma ...

mål och seger ...

i fotbollsmatchen ...

hoppas på bättre väder ...

till nästa hemmamatch ...

nu vill vi se på fotboll igen ...



Av Inger - 5 maj 2012 21:51


nu sover Alice ...

efter en lång eftermiddag ...

och många sånger ...

Mors lilla Olle, Trollmor ...

har rullat gång på gång ...

Oscar sitter vid bordet ...

och ritar ...

han har lekt med riddarna ...

många timmar ...

och varit ute med morfar ...

och hälsat på ...


 

pizzamys ...


   


telefonen har upptäckts ...

matlagning är kul ...

men nu sover tjejen ...

med alla kaniner och apan ...

under armen ...


zzzzzzzzzzzz ...



Av Inger - 5 maj 2012 15:47


det regnar ...

och snöar lite ...

men inte så mycket ...

som igår ...

Oscar, mamma och jag ...

besökte loppiset i Björbo ...

och gjorde lite fynd ...

lego för en liten peng ...

några intressanta pocketböcker ...

fotbollsskor ...

stövlar ...

Oscar stannade kvar i bilen ...

och följde med hem ...

det var legot som lockade ...

och han har fått morfar ...

att klura ihop en riddarborg i lego ...

som ska få finnas i stugan ...

i sommar ...


det dåliga vädret ...

gör mig rätt låg ...

jag har i allafall ...

sträckläst min bokcirkelbok nu ...

de sista 200 sidorna ...

höjde boken tycker jag ...

ett fantastiskt människoöde ...

har jag bevittnat ...

och jag förstår ...

att man klarar mer än man tror ...

känns skönt att veta ...


 


morfar och Oscar ...

har åkt till farmor Barbro ...

och jag väntar på Alice ...

eftersom vi har sovgäster i natt ...


nyss såg jag en skymt av solen ...

  

Av Inger - 4 maj 2012 19:58


 


morgonens chock ...

eller inte ...

det hade ju varnats för det ...

det har i allafall ...

töat bort ...

men det kommer väl mera i natt ...

kanske ...

risken finns ...


en förmiddag ...

med lek på Blåbär ...

ingen var sugen på ...

att gå ut ...

det är inte direkt JIPPI ...

när snön kommer i maj ...


mannen och jag ...

tog en tur till Insjön ...

för att besöka Clas O ...

hittade det vi var ute efter ...

med andra ord ...

lite smått och gott ...

lite förvaring, pennor, hjul mm ...

har aldrig sett så lite folk ...

i affären ...

även om det brukar vara smart ...

att åka till Insjön ...

när det är Rättviks Marknad ...

med 100 000 besökare ...

lite trafik efter 70: ian också ...

absolut inget ...

strosaruntpåmarknadväder ...

utan ...

blött, blött, blött ...


slöar i soffan ...

strax börjar hockey-VM ...

inför halvtomma läktare tydligen ...

biljettpriser ...

som de flesta inte vill/kan betala ...

uppåt 6000 spänn ...

för en biljett ...

luktar sniket ...

enligt min mening ...


ha en bra kväll ...

få se om det är ...

vitt eller grönt ...

när vi vaknar ...


sovgäster i morgon ...

  





 

Av Inger - 3 maj 2012 20:33


en kulen förmiddag ...

is på rutan ...

sångsamling ...

innan vi gick ut ...

i "parfym"doften ...

bor man på landet ...

så får man stå ut ...


stack till Vansbro ...

direkt efter jobbet ...

besökstime ...

hos mamma ...

och lite ärenden avklarade ...

en joggingtur ...

har jag också fixat ...


sitter i soffan ...

och inväntar ...

morgondagens hemska väder ...

som ska komma ...

blötsnö ...

nu är jag less ...


schemats bästa fredag ...

i morgon ...

  


Av Inger - 2 maj 2012 20:32


 


vilken härlig dag ...

vi har varit ute och lekt ...

spännande med nya saker ...

trähästarna ute i hagen ...

lekstugan öppnad ...

stora traktorer ...

i arbete på åkern ...

som gränsar till förskolan ...

det är alltid intressant ...


en lång promenad ...

efter jobbet ...

det gäller att njuta av ...

vädret ...

så länge det varar ...

för nu är det snövarning igen ...

  



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards