Nuärjagmormor

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Inger - 14 maj 2012 20:46


 


vi skulle ha utedag ...

och leta maskar ...

och lyssna på fåglar ...

hade vi planerat ...

men duggregn och blåsväder ...

och dessutom kalla vindar ...

gjorde att vi tänkte om ...

vi sjöng om Pelle Jöns ...

och gjorde egna maskar ...

istället ...


nu ikväll ...

har vi tagit en promenad ...

Alice, Oscar och jag ...

det var fortfarande blåsigt ...

  

men solen visade sig  ...

vi ville titta på älven ...

som stiger snabbt ...

efter de senaste veckornas regnande ...


 


det är plugga avloppet ...

som gäller ...

om man har källarvåning ...

i närheten av älven ...

blev ett kort ...

sen gav min älskade kamera upp ...

efter 4 år ...

och många 1000 bilder ...

så ska min datasupport ...

beställa hem en ny ...

här blir det ingen systemkamera ...

jag älskar min lilla ...

kompakta och snudiga kamera ...

som går ner i byxfickan ...

och som dessutom ...

fixar till bra bilder ...


jag tittar på Linda ...

och hennes trädgårdsprogram ...

och längtar till ...

trädgårdssäsongen tar fart ...

men det verkar dröja ...


i morgon ...

är det en sån där långdag ...

från 7 - 19.30 ...

med 1½ timmes ledighet ...

innan vi åker på terminens sista ...

utvecklingsmöte ...


ha en bra kväll ...



Av Inger - 14 maj 2012 07:08


när lillan kom till jorden ...

det var i maj ...

när göken go ...


 


grattis EMMA ...

på födelsedagen ...


och grattis till segern ...

  

kram från mamma

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards