Nuärjagmormor

Alla inlägg under mars 2012

Av Inger - 17 mars 2012 08:49


lördagmorgon ...

ska strax åka till Vansbro ...

hälsa på ...

hämta bok på bibblan  ...

sen tar jag helg ...

grått som sjutton ...

ute ...

gårdagen rann iväg ...

en fin em ...

med utelek ...

i solen ...

fredagsmys ...

med Bamsefilm ...

innan jag gick hem ...

vi klämde en pizza ...

innan mannnen kom på ...

att vi skulle åka ...

till hans moster ...

som fyllde jämna år ...

dumt planerat ...

för vi kunde inte klämma i oss ...

smörgåstårta ...

efter pizzan ...

men en kaffe och en smal tårtbit ...

avslutade kvällen ...

timmarna rann iväg ...

i trevligt sällskap ...


kalasandet fortsätter ...

två mindre kusiner ...

har fyllt år ...

men vi tar det senare ...

när andan faller på ...

men en kram till er ...

om ni är in och läser ...

Kajsa och Ella ...

Grattis ....

 




Av Inger - 15 mars 2012 21:06


tittar på biggest loosers ...

har följt programmet ...

den här säsongen ...

fantastiska människor ...

att kunna träna ...

trots att ...

de är så fruktansvärt stora ...

själv har jag avverkat ...

veckans andra ...

joggingtur ...

gick väldigt bra ...

trots att det brukar vara ...

jobbigt att komma ut ...

efter första vändan ...

ska försöka ...

komma in i den här vanan igen ...

löpning ...

är absolut bästa ...

träningsformen för mig ...

ger snabbt resultat ...

det gillar jag ...


känns som en lång vecka ...

många ensamma jobbtimmar ...

men också mycket ...

kvalitetstid med barnen ...

en lååång dag kvar ...

sen helg ...

äntligen ...


i morgon ...

får jag snabba mig hem ...

besöka vår nyinvigna affär ...

Åsa har bytt leverantör ...

Susanne har lite jippo ...

med andra ord ...

lite liv och rörelse på byn ...

 

ha en bra fredag ...




Av Inger - 14 mars 2012 20:37


alla barn idag ...

väldigt kul ...

vi har pysslat ...

efter barnens egna idéer ...

blivit väldigt kreativa ...

i nya målarrummet ...

sångsamling ...

kojbygge ...

och de älskade prinsessklänningarna ...

hade kommit fram igen ...

en lyckad dag ...


utelek på em ...

det gråmulna vädret ...

drog iväg ...

och solen kom fram ...

vi trädgårdsjobbade lite ...

krattade ...

och körde iväg ...

två kärror ...

men pilpinnar och löv ...

hackat is ...

som staplats till torn ...

öst vatten ...

härligt mycket att leka med ...


hem en snabbis ...

hann precis borsta tänderna ...

innan det var dags att åka på möte ...

haft ågren för det sen helgen ...

 men vad bra det gick ...

vi kände oss nöjda ...

i bilen hem ...

utveckling kallas det visst ...


snart dags att gå upp igen ...

tidig morgon ...

gröt har önskats till frukost ...

sen blir det utelek ...

vårt is/snötema ...

övergår till vatten ...

helt naturligt ...


dagens bästa ...

cykeln kom fram igen ...

till jobbet på ...

3 min ...



vi hörs ...

Av Inger - 13 mars 2012 19:54


en fin dag i solen ...

två timmars lek ...

utan en enda sak ...

fantastiskt tycker jag ...

klicka här ...

för att se kreativiteten ...

på gården ...

är det lätt att man har olika åsikter ...

men under utflykter ...

i naturen ...

leker barnen fantastiskt ...

med ingenting ...

våra aktivitetsförslag ...

fick stanna i kassen ...

behövdes aldrig ...


efter lunch ...

var alla nöjd ...

med att måla, pyssla och bygga koja ...

det blåste friskt ...

så vi stannade inne ...

trots   ...


comebackade i joggingskorna ...

ikväll ...

säkert ett halvår sen sist ...

men va skönt det var ...

och jag är nöjd med orken ...

och välbefinnandet efteråt ...

är värt mödan ...


lååång dag ...

imorgon ...

utvecklingsmöte ...

efter jobbet ...

så när vi åker hemåt ...

kommer jag att vara nöjd ...

och längta efter sängen ...


ha en bra kväll ...



Av Inger - 12 mars 2012 21:44


åh, vilken fin dag ...

det blev idag ...

barnen ute hela fm ...

med de andra fröknarna ...

medan jag planerade ...

köttbullar och potatis ...

det går ner i hungriga magar ...

kläderna på tork ...

medan vi åt lunch ...

ut igen ...

för att dika, gegga, njuta av solen ...

blev mellis ute ...

och vårens första getingar ...

visade sig ...

hallonbarnen blev lingonbarn ...

så nu har vi bytt avdelning ...

jag tror att det blir jättebra ...

vi går på utedag ...

imorgon ...

och letar upp en torr plats ...

att leka på ...

en packad väska ...

med lite spännande saker ...

står och väntar på oss ...

hoppas alla har ...

stövlar och galonisar ...

i morgon ...

för nu är våren här ...

en kvällsprommis till pappa ...

och besök av A och O ...

som var upp på övertid ...

tidig dag imorgon ...

gäsp ...

vi pusslar så gott vi kan ...

flunsan har drabbat ...

snart alla ...

tror jag ...


godnatt ...

Av Inger - 12 mars 2012 07:26


kl är 7.30 ...

  

visar sig ...

ser ut att bli en fin dag ...

 ny måndag ...

ny vecka ...

ny avdelning ...


såg ni förresten ...

Jupiter och Venus igår ...

man skulle tydligen kunna se dem ...

i skymningen ...

såg två små lysande klot ...

inte så långt ifrån varandra ...

alldeles ensamma ...


ha en bra dag ...



Av Inger - 11 mars 2012 15:45


Oscar ...

har debuterat i skidåkning ...

idag ...

30:e kille ...

500 m avverkade på 18 min ...

ingen träning före ...

gummistövlar och kabelbindning ...

inte optimala förutsättningar ...

priset var perfekt ...

legobil ...

 

 

 

Snöån ...

i det vackra naturområdet ...


 


Alice ställde inte upp i år ...

men tittade på storebror ...


 


väntar på start ...


 


utrustningen var inte perfekt ...


 


Snöå skidstadion ...

Gunde Svans hemmaarena ...

under sin karriär ...


  

har visat sig på em ...

det börjar bli snöfritt ...

och torrt ...

så ljuvligt ...


Ludvigs mamma ...

spelar träningsmatch i dag ...

nu börjar en ny säsong ...

  


 



Av Inger - 10 mars 2012 22:06


kommer nog att funka ...

i Azerbajdzjan ...

och jag var inte ensam om ...

att gilla ...

jag reser mig igen ...

 

heja Sverige ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards