Nuärjagmormor

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Inger - 7 februari 2012 21:02


nu börjar det visa sig ...

vad moderat politik ...

innebär ...

det här senaste utespelet ...

är suveränt ...

jobba tills du dör ...

vilken besparing ...

behövs ingen långvård ...

för vi lär väl dö på vår post ...

vi skulle skola om oss ...

vid 55 ...

för att få ett lättare jobb ...

tjena mittbena ...

det råder redan arbetslöshet ...

så det sprutar om det ...

vill ni lämna era barn och barnbarn ...

till mig ...

när jag närmar mig 75 ...

och fortfarande jobbar på förskolan ...

jag är inte så snabb längre ...

hörseln är inte så bra ...

jag har svårt att ta mig ner och upp ...

från golvet ...

det är cirka 40 år sedan ...

mina barn var små ...

så det är lite svårt att sätta sig in i ...

småbarnsfamiljers liv ...

år 2036 ...

jag hinner ha ...

mina barnbarnsbarn ...

på förskolan ...

innan jag får tacka för mig ...

vilket drömscenario ...

min mamma ...

skulle ha fått pension ...

förra året ...

om det här blir verklighet ...

idag ...

bor hon på äldreboende ...

och behöver massor av hjälp ...

vilket roligt liv ...

vad ska vi se framemot ...

när du fyller 6 år ...

har du livet utstakat ...

tills du dör ...

om du nu inte halkar på ett bananskal ...

och blir chef ...

i din farfars företag ...

eller blir politiker ...

då kan du fortsätta jobba ...

så länge du vill ...

du får dessutom lön för mödan ...

min man ...

skulle halka runt med en lastbil ...

en bil ...

som han knappt kommer upp i ...

vi vill väl allihop ...

möta tanter och farbröder ...

ute i yrkestrafik ...

skulle tagit pension för länge sen ...

och var ska vi hitta jobb ...

åt alla unga ...

som aldrig kommer in i arbetslivet ...

det lär inte bli lättare ...

när ingen ska sluta jobba ...


oj, det här blev långt ...

men sant ...

enligt mig ...

och min livsåskådning ...


godnatt allihop ...






Av Inger - 7 februari 2012 20:40


härligt väder ...

några minusgrader ...

ingen vind ...

vi packade ryggsäcken ...

och gick från gården ...

hela gänget ...

var ute hela fm ...

hungriga barn ...

när vi kom tillbaka ...

en lugn em ...

handling när jag åkte hem ...

en kvällspromenad ...


i morgon ...

träffas vi i Vansbro ...

länge sen sist ...

få se hur många offer ...

snuvan skördar ...

just nu ...


vi hörs i morgon ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards