Nuärjagmormor

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Inger - 4 februari 2012 21:20


       



mannen och jag ...

ligger i var sin del av soffan ...

slötittar på melodifestivalen ...

skulle titta noga ...

men jag gillar inte låtarna ...

som är med ...

och fyrklövern ...

har nyss lämnat huset ...

tystnaden har nyss anlänt ...


tog lite luft ...

på middagen ...

då var det rätt ok ute ...

-20 ...

tittat på Kalla ...

halvsovit ...

förberett mat ...

innan gänget började anlända ...

maten verkade passa ...


 


och det har varit liv i luckan ...

alla fyra har badat ...

innan det blev hurrsnurr ...

på grabbarna ...

när de börjar märka av ...

John Blund ...

varvar de upp ...

och hittar på bus ...

gofisarna ...

Alice börjar klättra ...

och går om hon har nåt ...

att hålla sig i ...

idag blev det matstolen ...

som funkade som ...

rollator ...

Molly ...

har blivit en nöjd liten tjej ...

som "pratar" jättemycket ...


apelsinpajen ...

var god ...

kunde ha smakat mer apelsin ...

men det vet jag ...

till nästa gång nu ...


graderna ...

har gått ner till -24 igen ...

men verkar ge med sig  ...

i morgon ...

nu vill jag ta en långpromenad ...

i solskenet ...

bara det blir lite varmare ...


ha de ...

Av Inger - 4 februari 2012 10:44


hela Europa fryser ...

verkar det som ...

här vaknade jag till ...

- 26 grader ...

ställde in promenaden ...

för att lösa melodikrysset ...

bakat ...

kladdkaka ...

apelsinpaj ...

till kvällen ...

rotat i frysen ...

så jag ska bjuda på ...

marinerad stek ...

potatisgratäng ...

döttrarna ...

är trötta på ...

att vara inne ...

med sjuka barn ...

och att vara snoriga själva ...

så vi snorar tillsammans i kväll ...

Alice och Molly ...

har problem ...

med middagssömnen ...

när tempen visar så många minus ...

vill bara sova ute ...

och länge ...


  

skiner ...

det är en  vacker februaridag ...

ska ta en promenad ...

om en stund ...

för att inhandla lite mat ...

när det kryper upp mot -20 ...

känns ganska ok ...

ser i allafall ut som om ...

det är idag ...

som det är så kyligt ...

för att bli varmare till veckan ...

  


får bli lite TV-soffa idag ...

om de kan åka skidor ...

runt omkring oss ...

och ...

Melodifestival till kvällen ...

ska titta lite extra noga ...

eftersom ...

jag och mannen ...

ska till Leksand ...

om två veckor ...

för att titta på 3:e deltävlingen ...

det hoppas jag blir ...

en upplevelse ...


vi hörs ...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards