Nuärjagmormor

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Inger - 12 januari 2012 20:41


glömde ...

det viktigaste ...

vår Alice ...

fyller 11 månader ...

idag ...

om en månad ...

är det 1 -årskalas ...

i Utanhed ...

  


Av Inger - 12 januari 2012 19:29


 

klickade på länken ...

för fyra år sedan ...

och då ...

upptäckte jag ...

att det är fyra år sedan idag ...

som jag började blogga ...

och sedan dess ...

har jag skrivit ...

nästan varje dag ...

jag som bara lyckasts ...

föra dagbok ...

några dagar ...

för att sedan glömma av det ...

men det här ...

det är min grej ...

kommer också ihåg ...

vem som förde in mig ...

på skrivandets bana ...

det är du Solveig ...

med bloggen ...

långt borta och nära

som jag kan tacka för ...

de här roliga åren ...

med alla nya bakanta ...

jag fått ...

från hela Sverige ...

kommer du ihåg ...

att du förslog ...

att jag skulle börja blogga ...

- aldrig, sa jag ...

för att lite senare ...

skapa mig en blogg ... 

efter en del vånda ...

namnet kom till ...

för att jag snart ...

skulle få ett barnbarn ...

några veckor senare ...

kom Oscar ...

men vad konstigt det kändes ...

att se sina egna ord ...

på skärmen ...

ivägklickade ...

med bloggen ...

tack alla jag lärt känna ...

genom mitt skrivande ...

 

och så mycket ...

jag fått lära mig ...

om vårt vackra land ...

 

tillbaka till idag ...

så har vi haft töväder ...

huvudvärk i morse ...

skönt att ta en promenad ...

i morgonmörkret ...

vi dansade ut julen ...

drack upp julmusten ...

och tuggade i oss ...

kvarvarande pepparkakor ...

madrassåkande ...

innan lunch ...

en lugn em ...

med skidskytte ...

dammsugning ...

tvätt ...

lite shopping...

en kvällsrunda ...

innan baken vilar i soffan ...

i morgon ...

är de flesta barn lediga ...

och vi planerar ...

min tidiga fredag rök ...

lite surt ...

är i stort behov av ...

lediga em ...


säger grattis till ...

Gunde Svan ...

som fyller 50 idag ...

och Mia ...

som fyller ett antal år ...

och som jag vet ...

att läser min blogg ...

ha en fin kväll ...

   



Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards