Nuärjagmormor

Alla inlägg under augusti 2011

Av Inger - 16 augusti 2011 21:32


hade förväntat mig ...

vatten i regnmätaren ...

men det var det lilla ...

så vi har klarat oss från regnkaoset ...

även om det varnades ...

en rätt fin augustidag ...

förberett  för morgondagen ...

som innehåller ...

en ny upplevelse ...


lite matlagning ...

blev paj till tisdagsmiddag ...

det hör till ovanligheterna ...

i det här huset ...

Icka, Alice och jag ...

var på Nås-möte ...

känns bra att hemsidan ...

växer fram ...

så sakteliga ...

Oscar och morfar ...

hade tur ...

Fezz kom och slog åkern ...

så Oscar fick åka traktor ...

  


ser ut att bli en gråmulen ...

fortsättning på veckan ...

så i morgon ...

skulle jag behöva ...

gräva upp ...

och plantera ...

mina kryddor ...

i nygjorda kryddlådan ...

så att det har chans att rota sig ...

inför den kommande kylan ...

lite naturlig bevattning ...

är aldrig fel ...


ha de ...


Av Inger - 15 augusti 2011 20:45


om det är nåt ...

som vi är bra på ...

så är det att vara flexibla ...

jobbdagen ...

avslutades med APT ...

som vi skulle haft på torsdag ...

men det brann i knutarna ...

att lösa några problem ...

så då fixade vi det i kväll ...


en regnig dag ...

och ska regna i natt ...

det är ljummet ute ...

växthuskänsla ...

alla krukor ...

har hamnat under tak ...

för att inte dränkas ...

om det blir många mm ...


en tur till Vansbro ...

för lite info ...

en em med ...

lite planerande för mina samtal ...

under veckan ...

längtar tills vi kommer igång ...

på riktigt ...

jag tror att det blir ...

en spännande höst ...


ha det ... 

Av Inger - 14 augusti 2011 16:57


idag ...

har Postkodlotteriet ...

besökt Nås ...

och delat ut 3,2 miljoner ...

till en massa människor ...

helt osannolikt ...

att vi får glädjas ...

över nåt så positivt ...

själv har jag ingen lott ...

men ett stort grattis ...

till alla som har en ...

alla med rätt postnummer ...

har tydligen vunnit ...

10000 ...

på fredag ...

visas vinnarna från Nås ...

titta då ...


själv har jag sysslat med ...

trädgårdsarbete ...

grävt upp sandlådan ...

med alla växter ...

där ska bli kryddodling istället ...

har jag tänkt ...

ett bra läge ...

rakt utanför köket ...

och nära när man vill klippa lite ...

goda kryddor ...



Av Inger - 13 augusti 2011 23:18


 

tjejkusinerna ...

har träffats på täcket ...

Alice siktade in sig på ...

Molly kalufs ...

och A tränar på att sitta ...

vi har gjort ...

hand- och fotavtryck ...

i gips ...

på smådamerna ...

6 resp ...

2 månader gamla ...


  eld i spisen ...

bredvid altanen ...

ikväll ...

blev en fin sommarkväll tillslut ...

och hör och häpna ...

det var första gången ...

vi satt på altanen ...

i sommar ...

det är bara katten ...

som sovit där hela sommaren ...


när alla åkt hem ...

följde jag med Icka ...

hit ...

min nya passion ...

är hittad ...


ha de ...

Av Inger - 13 augusti 2011 10:58


   igår kväll ...

var vi på kräftfiske ...

för första gången ...

på säkert tjugo år ...

 i Dala-Floda ...

är det fritt att fiska igen ...

nedanför Oscars g-farmor ...

höll gänget till ...

vi kom lagom till första syning ...


  stora, fina kräftor ...

blev resultatet ...

tror att Oscar ...

kände sig som Emil i Lönneberga ...

när han fiska kräftor ...

men själva fiskningen ...

saknar jag inte ...

men själva grejen runt om ...

att man samlas ...

fikar ...

äter ...

 pratar ...

leker ...

fryser ...

värmer sig vid elden ...

i mörkret ...

kvällen igår ...

var mörk, kylig (täckjackan på) ...

fullmånen ...

speglade sig i älven ...

magiskt vackert ...


Vi träffade Luddis och Molly ...

när vi tog en promenad ...

runt Holsåkern ...

de var ute på kräftspan med bil ...

både barnen sov djupt ...

Luddis var slutkörd ...

efter snickringen med morfar ...


veckan tog slut ...

men det var en lång en ...

och nästa ...

blir hektisk ...

har jag redan förstått ...

möten, möten och åter möten ...

både på dagtid ...

och kvällstid ...


ha en fin dag ...

här ser det ut att bli en solig en ...

det blir en ...

Loppisrunda ...

i Storbyn ...


Av Inger - 11 augusti 2011 20:50




fröken Alice ...

är ett ½ år i morgon ...

stora damen ...

kom och tog en Skansbacksrunda ...

med mamma och mormor ...


en kylig morgon ...

när jag cyklade iväg ...

4 grader ...

brrrrr ...

men rätt fin dag ...

på jobbet är det fullt upp ...

vi har massor att tänka på ...

och förbereda ...

skönt att alla är tillbaka ...

på måndag ...

jag har ett uppdrag ...

som jag både ...

ser framemot ...

och bävar för ...

men en utmaning ...


plockat lite ...

blomfrön ...

för att torka ...

och börjat drömma om ...

att designa om ...

den gamla sandlådan/blomlådan ...

till kryddland ...

nästa sommar ...


en tur till stugan ...

mannen skulle göra färdigt ...

runt skorstenen ...

jag fixade med blommor ...

och väntade ...

tillslut började jag att gå ...

hemåt ...

hann nästan hem ...

innan mannen kom susande ...

nu är jag fruktansvärt stel ...

i benen känner jag ...

en mils promenerande idag ...

har satt sina spår ...


dags att förbereda ...

morgondagen ...

en stängning igen ...

och sen lite shopping ...

Susanne hade fina blommor ...

såg jag ...

och dessutom 20% på allt ...

   


ha en bra kväll ...

Av Inger - 10 augusti 2011 20:40


en regntung dag ...

som började med en powerwalk ...

innan jobbet ...

seg förmiddag ...

varmt och fuktigt inne ...

ganska många barn ...

i olika åldrar ...

efter lunch ...

var vi ute i två timmar ...

trots regn ...

det finns ju galonkläder ...

en massa vattenlek ...

i vattenpölarna ...

sen var vi nöjda ...

att leka inne resten av dagen ...


men det har varit en seg vecka ...

det är fortfarande ...

två arbetsdagar kvar ...

längtar efter helgen ...

det har varit höstväder ...

i några dagar ...

men ser ut att bli lite bättre ...

några dagar framöver ...

lite trädgårdsarbete ...

i helgen ...

plocka in en del grejer ...

som inte används ...

längre ...

det är rätt skönt ...

att höststäda ...

innan det är för tråkigt väder ...


rätt mycket ...

att förbereda på jobbet också ...

verkar bli en intensiv höst ...

men på måndag ...

är alla tillbaka ...

livet återvänder till det normala ...

och vi ser framemot ...

planeringsdagarna ...

om några veckor ...

då terminen startar på riktigt ...





Av Inger - 9 augusti 2011 21:03


i morse ...

var det mjölkvitt ute ...

och bara +6 grader ...

verkligen höstkänsla ...

dimmigt ...

såg inte över bron ...

solsken, spöregn, åska ...

en fantastiskt fin kväll ...

fick vi tillslut ...

tog en powerwalk ...

runt Skansbacken ...

mötte ett stort gäng ...

nya svenskar ...

på bron ...

alla hejar glatt ...

vi har blivit ...

ett mångkulturellt samhälle ...

på några veckor ...

människor från länder ...

som gränskar till Kina ...

bor nu i det innersta av Dalarna ...

i lilla Nås ...

måste vara konstigt ...

också för dem ...

att gå över bron ...

över den breda, mäktiga älven ...

som Selma Lagerlöf skriver ...

blåa berg ...

som inramar all grönska ...

alla bördiga åkrar ...

i sensommaren  ...

tystnaden ...

och lugnet ...

visst måste det vara ...

en kontrast ...

mot deras vanliga liv ...


den här vackra "tisteln" ...

eller vad det är ...

fanns i diket ...

på min runda ...


   

lingontuvorna ...

dignar av bär ...

här växte de ända på byvägen ...


ska försöka mig på ...

en powerwalk ...

i morgonbitti ...

innan jobbet ...

tänk vad konstigt det är ...

nu känns det som om jag har ...

jobbat länge ...

semestern är redan långt borta ...


ha de ...




Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards